English

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد؛

معدوم شدن ۷۰میلیارد گوشت به دلیل نداشتن استانداردها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی به قرنطینه ۱۶ هزار تن گوشت در استان و ترخیص آن به مقاصد داخلی اشاره کرد و افزود: در شش ماه گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال گوشت به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، معدوم و ۲ کانتینر به کشور برزیل عودت شد.

معدوم شدن ۷۰میلیارد گوشت به دلیل نداشتن استانداردها
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یحیی شیری پور در همایش غذای حلال در دامپزشکی استان در تبریز به عملکرد شش ماهه این اداره کل در استان پرداخت و اظهار کرد: در این مدت ۷.۵ میلیون نوبت سر واکسیناسیون در استان انجام شده است و ۵۰ هزار رأس دام علیه سل و بروسلوز واکسینه شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۹۷۵ هزار مترمربع اماکن نگهداری دام و ۲۰۸ هزار رأس دام در این مدت ضدعفونی و سم‌پاشی شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی به واکسیناسیون طیور در استان نیز اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۳.۳ میلیون واکسن نیوکاسل تزریق شده و به جز یک مورد، موردی از آنفلوانزای طیور در استان مشاهده نشده است.

شیری پور به قرنطینه ۱۶ هزار تن گوشت در استان و ترخیص آن به مقاصد داخلی اشاره کرد و افزود: در این مدت ۷۰۰ میلیارد ریال گوشت به دلیل نداشتن استانداردهای لازم، معدوم و ۲ کانتینر به کشور برزیل عودت شد.

وی به کسب رتبه اول نظارت در سطح کشور از سوی این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: در نظارت‌های صورت‌گرفته، ۵۵ نمونه از موارد مشکوک گرفته شد که پنج مورد آن مثبت و از نوع گوشت تک سمیان بود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین از معدوم‌سازی ۲۵۶ قلم دارو در استان به علت سپری شدن تاریخ مصرف و غیرمجاز بودن در این مدت خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه