English

نخستین کمیته پدافند غیرعامل دانش آموزی در تبریز تشکیل شد

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی از تشکیل نخستین کمیته پدافند غیرعامل دانش آموزی در تبریز خبر داد.

نخستین کمیته پدافند غیرعامل دانش آموزی در تبریز تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، محمد بیگ در تشریح فرایند تشکیل این کمیته، اظهار کرد: آموزش پدافند غیرعامل، سه جامعه هدف شامل عموم مردم، دستگاه‌های اجرایی و به خصوص آموزش و پرورش را شامل می‌شود که از سال گذشته به طور ویژه وارد حیطه آموزش و پرورش شده‌ایم.

وی ادامه داد: پس از کش و قوس‌های فراوان در بحث هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان، موضوع در دستورکار قرار گرفت و سپس دوره تربیت مربی رایگان برای ۲۵۰ دبیر و متخصص حوزه پدافند غیرعامل برای ارائه آموزش‌های تخصصی به دانش آموزان برگزار شد.

بیگ درخصوص محتوای مطالب آموزشی نیز افزود: محتوای آماده شده سازمان پدافند غیرعامل برای سال ۱۳۹۷ بود و با توجه به این‌که مسائل مربوط به این حوزه هر سال تغییر می‌کنند و نیاز به بروزرسانی دارند، دبیرخانه‌ای با همکاری آموزش و پرورش برای تهیه محتواهای آموزشی تشکیل شد.

وی گفت: محتوا و داده‌ای که سال ۱۳۹۷ برای آموزش دانش آموزان تعریف شده بود بررسی و بروزرسانی شد و اکنون برای آموزش به دانش آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص اهمیت تشکیل کمیته پدافند غیرعامل دانش آموزی و ارائه آموزش‌های مربوطه، خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید در مواقع حیاتی و هنگام وقوع هر حادثه طبیعی و غیرطبیعی آگاهی کافی جهت پیشگیری و مدیریت آن داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به این‌که دانش آموزان دروازه ورود آموزش‌ها به خانواده هستند، انتظار داریم که آموزش‌های پدافندغیرعامل در مدارس به خانه‌ها و خانواده‌های نیز تسری یابد که هدف اصلی ما است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه