English

روزی برای اصناف!

نقش اصناف در جهش تولید، افزایش صدور کالاهای داخلی به کشورهای هدف و کاهش بیکاری در کشور بی بدیل بوده و تأثیر مهمی در سرعت بخشیدن به رشد و توسعه اقتصادی دارند.

روزی برای اصناف!

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان منطقه آزاد ماکو​، اصناف و بازاریان ازگروههای مهمی هستند که معمولا در رویدادهای مهم تاریخی از آنها یاد می شود. حضور این افراد تأثیرگذاری آنها در به وقوع پیوستن بسیاری از اتفاقات وحوادث این سرزمین قابل انکارنیست.

یکم تیرماه، روز ملی اصناف نامگذاری شده که نشانگر اهمیت و جایگاه این قشر عظیم در اقتصاد و توسعه کشور است.

انجمن های صنفی دارای مسئولیت ها و وظایف و اصوال اجتماعی وسیعی هسـتند. این نهادها توسـط خـود مـردم اداره شـده و در وضعیـت بـازار و قیمت گـذاری کالاها نقـش بسـیار مؤثـری را ایفـا می کنند.


یکی دیگر از مهمترین وظایـف ایـن انجمن هـا توزیـع کالاهاسـت. در حال حاضـر اتحـاد و یکپارچگـی مـا بیـن اعضـا، برنامه ریـزی و مدیریـت بـرای ایجاد انسـجام، اتخـاذ جهت گیری های کاری و تخصصـی و تدویـن برنامه هـای راهبـردی و عملیاتـی بـرای محقق سـازی اهداف، شناسـایی موانـع قانونـی گسـترش فعالیتهـای قتصـادی، تجـاری و کمـک بـه رفـع آنهـا، جلوگیـری از رقابـت مخـرب بیـن اعضای صنـف، کمک بـه بهبود قوانیـن و مقـررات، ارائـه خدمات مشاوره ای و اطلاعاتی بـه مجموعه، انتقال و انعکاس نظرات صنف حرفه خود بـه دولت و مسئولان، کمک بـه رشد اقتصادی و صادراتی صنـف، فراهـمآوردن شـرایط حضـور در رویدادهـای تخصصـی داخلـی و خارجی، کمـک به انجـام فعالیتهای تبلیغاتـی، شناخت بازارهای هدف و شناسایی فرصتهای تجاری، تنها بخشی از اهداف تشکیل انجمنهای صنفی به شمار می رود. ضمـن اینکه اتاق اصنـاف می تواند اقدامات مؤثـری در راسـتای حمایت از تولید ملـی، افزایش صدور کالاهای داخلی به کشـورهای هـدف و کاهش بیـکاری در کشـور انجام دهـد و تأثیر مهمی در سرعت بخشیدن به رشـد و توسـعه اقتصـادی ایفا کنـد.

بی تردید اصناف متعهد و سخت کوش منطقه آزاد ماکو علیرغم مشکلات اقتصادی، باهمت و پشتکار بی‌بدیلشان، درکنار مردم بوده و هستند و از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم فروگذار نکرده اند و در کمک های مومنانه برای مساعدت به هموطنان نیز در لبیک به ندای رهبری معظم نیز خوش درخشیده اند.

اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و مقررات اختصاصی این قانون برای بهره مندی همه اصناف و فعالان اقتصادی در بخش های مختلف، حق قانونی همگان بوده و ایجاد بسترهای نرم افزاری و قانونی لازم برای عملیاتی شدن این مهم تکلیف سازمان و دیگر سازمانها و نهادهای دولتی در منطقه می باشد.

انشاالله با بهبود شرایط اقتصاد کلان و البته بهره برداری از پروژه محصور سازی منطقه که از ابتدای سالجاری شروع شده است، شاهد بهره مندی و رونق فعالیت های همه اصناف و فعالان اقتصادی در سطح کل منطقه باشیم.

لازم می دانم یکبار دیگر از زحمات کلیه واحدهای صنفی و صنوف محترم، هیات مدیره های محترم اتحادیه ها و هیات رئیسه های محترم اتاق های اصناف شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت، تقدیر و تشکر نمایم، سلامتی و توفیق همگان را در خدمت رسانی مطلوب به مردم و اعتلای میهن اسلامی از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه