English

مدیر آموزش و پرورش شهر تهران:

مقطع مورد نظر مدرسه متخلف اخلاقی منطقه ۲ پلمب شد/در مدارس دولتی با فرد متخلف برخورد می شود

مدیر آموزش و پرورش شهر تهران از پلمب مقطع مدرسه غیر دولتی متخلف اخلاقی در منطقه دو تهران خبر داد و گفت: در مدارس دولتی با فرد متخلف برخورد می شود.

مقطع مورد نظر مدرسه متخلف اخلاقی منطقه ۲ پلمب شد/در مدارس دولتی با فرد متخلف برخورد می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، عباسعلی باقری در برنامه تهران بیست شبکه پنج سیما در آستانه سال جدید تحصیلی گفت: حدود ۲ درصد از دانش آموز هنوز ثبت نام نشدند.

وی به جمعیت یک میلیون و ۵۰ هزار دانش آموز در تهران اشاره کرد و افزود: امسال پایه ۱۲ داریم و کسانیکه که این پایه را نگذرانند دیپلم نمی گیرند و هنرستان ها سه ساله شدند و روی هم حدود ۵۰ هزار دانش آموز در این بخش پیش بینی می کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهر تهران به تعداد مدارس شهر تهران مرداخت پرداخت و گفت: تا سال گذشته ۲۵۵۰ دولتی و ۱۷۲۰ مدرسه غیر دولتی سال گذشته فعال بود و ۲۱۰ هزار دانش آموز ما در مدرسه غیردولتی درس می خوانند.

باقری از پلمپ ۳ مدرسه غیر دولتی در سال تحصیلی پیش رو بیان کرد و افزود: یک مدرسه در منطقه دو تخلف اخلاقی داشت که آن مقطع پلمب شد و در مدارس دولتی عمدتاً با فرد متخلف برخورد می شود.

وی در بخشی از سخنانش به استانداردهای فضای آموزشی پرداخت و گفت: استاندارد فضای آموزشی بالغ بر ۵ متر است و در تهران از یک و نیم متر تا ۴ و ۲ دهم متر فضای آموزشی داریم.

مدیر آموزش و پرورش شهر تهران در مورد کتاب های درسی خاطر نشان کرد: همه کتاب های درسی آماده است و تنها برخی از کتاب های جدید التالیف مقطع ۱۲ متوسطه در حال توزیع است و در مقاطع دیگر کتاب های تحصیلی از ماه هشتم آماده و توزیع می شود و به موقع در دسترس است و تلاش داریم با فرهنگ ماندگاری کتاب امکان استفاده مجدد از کتاب را فراهم کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهر تهران همچنین به رسانه کم دانش آموزان در مدارس دولتی اشاره کرد و افزود: متوسط هزینه های رسانه هر دانش آموز کمی بیش از ۱۰۰ هزار تومان است و معمولا این هزینه ها پرداخت نمی شود.

باقری برخی از مشکلات مدارس تهران گفت: بخشی از مشکلات مدارس تهران به دلیل حضور در شهر تهران است مانند صدای مدارس که لاجرم قابل تغییر نیست.

وی به نیاز ۱۵۰ مدرسه در منطقه ۲۲ در آینده اشاره کرد و گفت: هم اکنون باید مدارس تا ۵۰ درصد اضافه شود و در آینده به ۱۵۰ مدرسه بر اساس الگوی جمعیت افزایش یابد.

۲۴ درصد مدارس تهران در طرح تاب اوری وضعیت قرمز دارند

در ادامه مدیر مشارکت های مردمی سازمان مدیریت بحران در خصوص تاب آوری مدارس بیان کرد: تا کنون اسناد تاب آوری و ایمنی ۱۳۵۰ مدرسه در تهران آماده شده و ۲۴ درصد مدارس وضعیت قرمز دارند و ۵۷ درصد در وضعیت زرد ک ۱۹ درصد در وضعیت سبز قرار دارند و تا پایان سال ۹۷ همه مدارس شهر تهران شناسنامه ایمنی را دریافت کنند.

باقری همچنین به ۹۸۰۰ کلاس در تهران که نیاز به مقاوم سازی دارد پرداخت و گفت: تعداد مدارس با قدمت بالای ۵۰ سال قابل توجه است که نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه