English

مصطفی سالاری:

به دنبال ضمانت اجرایی همسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری خود در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

به دنبال ضمانت اجرایی همسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در اولین نشست خبری خود گفت: تقریبا  ۹ هزار و ۲۰۰ الی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی است که ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های مستمری بگیران و بیمه بیکاری می‌شود.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: علاوه بر این ۲ هزار میلیارد تومان هزینه درمان برای واحد‌های دولتی، ملکی و خصوصی است و هزار میلیارد تومان هم هزینه پرسنل و جاری این سازمان است؛ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها از شستا و سهم کارفرمای دولت تامین می‌شود.

او با بیان اینکه باید برنامه ریزی دقیقی با کمک دولت و مجلس داشته باشیم، بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی خالی از مشکل و نقص نیست.

سالاری درباره مبلغ بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: هفته گذشته با سازمان برنامه بودجه هماهنگ کردیم تا بخشی از سنوات حسابرسی شود.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد؛ اختلافی با سازمان برنامه و بودجه در این خصوص نداریم و این بدهی با تفاهم پرداخت می‌شود؛ البته رقم بدهی قطعی نیست.

او درباره اقدامات تامین اجتماعی در همسان سازی حقوق بیان کرد: خدمات رفاهی در کنار پرداخت به موقع مستمری  است که خدماتی مانند طرح کرامت رضوی را شامل می‌شود.

سالاری گفت: تعداد پرداخت وام‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده و قرار است بانک رفاه آن‌ها را پرداخت کند؛ به هر نفر از افراد تحت پوشش در صورت درخواست ۵ میلیون تومان وام داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای همسان سازی حقوق باید منابع را تامین کنیم تا هر زمان که وارد این طرح شدیم بتوانیم پرداخت به موقع داشته باشم.

او درباره حذف دفترچه‌های درمانی اظهار کرد: دفترچه های درمانی را در واحدهای ملکی حذف کرده‌ایم، چرا که شرایط نسخه‌نویسی الکترونیک فراهم شده است و در بحث راه اندازی الکترونیک با وزارت بهداشت تفاهم خوبی داشته ایم.

سالاری درباره پرداخت بدهکاری‌های سازمان گفت: ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهکاری ماست و جلساتی در این خصوص داشته ایم تا این بدهی‌ها پرداخت شود.

او ادامه داد: حذف ۲۶۰ هزار بیمه کارگران ساختمانی آمار درستی نیست و حدس ما این است که ۳۰ درصد از بیمه کارگران ساختمانی باید حذف  شود.

سالاری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر داوطلب بیمه کارگر ساختمانی داریم که باید بازرسی‌هایی صورت گیرد، چرا که تعدادی از افرادی که بیمه کارگر ساختمانی دریافت می‌کنند کارگر ساختمانی نیستند و اطلاعات کارگران ساختمانی باید کنترل شود تا اگر کسی کارگر ساختمانی نیست حذف شود و بعد از آن تعدادی را جایگزین کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: آمار بیمه بیکاری تا امروز حدود ۲۴۰ هزار نفر است که این آمار از پارسال ۱۲ درصد رشد داشته و در پرداخت بیمه مشکلی وجود ندارد.

سالاری درباره بیمه خبرنگاران بیان کرد: مرجع تشخیص شغل سخت و زیان آور وزارت کار است که وزارت خانه تعیین می‌کند ما بر اساس آن اقدام خواهیم کرد.

او درباره قطع مستمری طلاق‌های صوری گفت: بر اساس تحقیقات بازرسی گزارشی در این باره تهیه و تصمیم گیری می‌شود؛ اگر اسناد و مدارکی به دست سازمان برسد مستمری قطع می‌شود که عدد قابل توجهی در این خصوص نداشته ایم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره تهیه دارو‌های خاص افراد تحت پوشش با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌های موجود گفت: تلاش می‌کنیم وقفه ای برای تهیه داروی  بیمه شده‌های سازمان تامین اجتماعی  ایجاد نشود.

سالاری درباره بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: میزان این بدهی قطعی نیست و طی جلساتی که با معاون شهردار داشتیم، قرار است علی الحساب بخشی را پرداخت کنند و نحوه وصول طوری خواهد بود که خللی به شهرداری وارد نشود.

او درباره برنامه شفافیت فعالیت شستا گفت: تاکید وزیر کار و هیئت امنا سازمان این است که در مسیر شفاف سازی گام برداریم و اعضای هیئت مدیره شستا مشخص شد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی درباره افزایش سالمندان تحت پوشش تامین اجتماعی بیان کرد: میانگین سن بازنشستگی از ۴۰ سال به ۷۴ سال رسیده است و امید به زندگی افزایش پیدا کرده که این تغییرات در سن بازنشستگی مشکلاتی را برای نرخ پشتیبانی ایجاد کرده است.

او درباره مرخصی زایمان زنان شاغل اظهار کرد: مجلس قانون ۹ ماه مرخصی را تصویب کرده بود، اما شورای نگهبان به دلیل بار مالی که برای دولت به همراه دارد به این قانون ایراد گرفت؛ به همین دلیل مجلس برای رفع ایراد این طور قانون را نوشت که به دولت اجازه داده می‌شود مرخصی زایمان را از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش دهد. طبق قوانین سازمان تأمین اجتماعی اگر مصوبات دولت بار مالی برای سازمان داشته باشد باید منابع را تامین کند و این مسئله از طرف سازمان تامین اجتماعی مطرح شد و دولت نیز پذیرفت.

سالاری درباره بیمه اتباع ایرانیان خارج از کشور اظهار کرد: در گذشته نیز این مسئله وجود داشت تا افرادی که در کشور هدف یعنی کشور‌هایی که تعداد ایرانیان بیشتر است تعیین شود و با مراجعه به نمایندگان مراجعه کنند ؛ ۲۵ کارگزاری در کشور‌های مختلف داریم.

او درباره بیمه زنان خانه دار بیان کرد: در حال حاضر هر خانم خانه داری می‌تواند با نرخ‌های مختلف خود را بیمه کنند. نرخ ۱۴ درصدی بازنشستگی و فوت و  نرخ بیمه  ۱۸ درصدی بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • بازنشسته لشگری

    با وجود همسان سازی حقوق بازنشستگان : 90% بازنشستگان هنوز گرسنه اند : مملکت را بی عدالتی فرا گرفته ؛

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه