English

جمالی نژاد در بازدید از شهرستان سرخس تاکید کرد؛

لزوم توجه شهرداری ها به جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز

​معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اشاره به سیل ابتدای سال جاری و تجربیات به دست آمده از آن برای مدیریت شهری و روستایی به آسیب پذیری شهرها و روستاهای کشور از بلایای طبیعی به ویژه سیل اشاره و بر لزوم توجه شهرداری ها به رعایت حریم و بستر رودخانه ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید نمود.

لزوم توجه شهرداری ها به جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی نژاد در جریان بازدید از شهرداری های شهرستان سرخس در استان خراسان رضوی با اشاره به آغاز فصل پاییز  گفت: برای مقابله اصولی با حوادث طبیعی و کاهش خسارات باید بطور جدی در زمینه افزایش تاب آوری شهرها و روستاها، تقویت آمادگی ها و پیشگیری و حضور موثر تشکل های مردمی و شهروندان برنامه ریزی نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه درحال حاضر الگوی مهاجرت تغییر پیدا کرده و بصورت پلکانی درآمده که شاهد مهاجرت ابتدا به شهرهای کوچک و متوسط و از این شهرها به شهرهای بزرگتر و در نهایت کلانشهرها هستیم، گفت: با توجه به روند مهاجرت ها وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور توجه جدی به تقویت شهرهای میانی و کوچک با هدف ارتقای کیفیت زندگی در این شهرها و همچنین روستاها را به عنوان سیاست محوری در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه بر ارتباط مستمر شهرداری با شهروندان با هدف شناخت نیازها و رفع آنان و لحاظ نمودن آنها در اولویتهای کاری شهرداری تاکید نمو و گفت: امروز شهروندان علاوه بر فعالیتهای فنی و عمرانی و سخت افزاری از مدیریت شهری انتظار ارایه خدمات در حوزه های فرهنگی،اجتماعی، دینی، ورزشی، تفریحی و ... را هم دارند که شهرداری ها باید طوری در این موضوعات برنامه ریزی نمایند که در تمامی محلات شهر این خدمات به مردم ارایه شود.

وی همچنین بر لزوم بابرنامه حرکت نمودن شهرداری ها تاکید نمود و خواستار توجه انها به ابلاغیه های وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاریها در این خصوص شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور، گردشگری را به عنوان یکی از مهمترین محورهای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریها برشمرد و گفت: شهرداریها با تقویت زیرساختهای گردشگری علاوه بر کسب درآمد پایدار می توانند به رونق فضای کسب و کار در بخش های مختلف شهر هم کمک نمایند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مناطق کشور دارای ظرفیتهای مناسبی برای توسعه گردشگری، بوم گردی و کویرگردی هستند که سرمایه خوبی برای تامین درآمدهای شهرداری ها و دهیاری های این مناطق محسوب می شود ولی باید با برنامه ریزی های دقیق و بهره گیری از مشارکتها و منابع مردمی برای ایجاد و توسعه زیرساختهای گردشگری خاص این مناطق اقدام نمود.

جمالی نژاد با تاکید بر ضرورت تغییر در نگاه به اداره شهر با توجه به محدودیتهای مالی دولت، تصریح کرد: شهرداری برای پاسخ به انتظارات شهروندان و اجرای پروژه های مورد نیاز آنها و توسعه واقعی شهر نیازمند ایده ها و فکرهای خلاقانه و جدیدی است که می تواند منتهی به ایجاد درآمد پایدار و اشتغال و ثروت شود.

وی تصریح کرد: شناسایی مزیتهای شهر به منظور ایجاد درآمد پایدار و جذب سرمایه گذار ممکن است در گام های اول سخت و دشوار باشد ولی شوراها و شهرداری ها باید در این مسیر قدم بردارند تا وارد فضای جدیدی از کار و تلاش برای اداره شهر شوند که در آن نگاه به پول فروش نفت و اعتبارات دولتی جایی ندارد.

وی همچنین از پیگیری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و وزارت کشور به منظور تسهیل در امر سرمایه گذاری، رفع مشکلات شهرداران و کارکنان شهرداری ها در زمینه امور اداری و استخدامی و افزایش حقوق و مزایای آنان، تامین ماشین آلات و قیر مورد نیاز شهرداری ها، بکارگیری نیروی جدید در آتش نشانی هاو کمک به ساماندهی پسماندهای استان های ساحلی و اعطای تسهیلات به طرح های اقتصادی و درامدزای شهرداری ها و دهیاری ها خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه