English

معاون اول قوه قضائیه؛

اقتصاد به عنوان مساله اولیه و ثانویه قرار گیرد

محسنی اژه ای با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم مساله اقتصاد به عنوان اولیه و ثانویه که جنگ اقتصادی داریم قرار بگیرد، اظهار کرد: امروز ما را ملزم می کند که با همفکری هم قدم های بلندی را برداریم.

اقتصاد به عنوان مساله اولیه و ثانویه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج،  معاون اول قوه قضائیه در آیین افتتاح سازمان های داوری امروز چهارشنبه با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی اقتصاد مورد توجه است و در همه مکتب ها و نظامات مهم بوده چون بدون آن استقلال سیاسی ممکن نیست گفت: نمی شود اقتدار داشته باشیم اما برای نیازمندی های روزمره به دیگران نیازمند باشیم

محسنی اژه ای با بیان اینکه در چهل سال گذشته در بخش تعاونی ها موفق نبوده ایم، افزود: همیشه از لحاظ مسئولان عالی نظام بخش تعاون مورد اهتمام بوده است.

او با اشاره به اینکه اگر همه مسائل مربوط به تعاون در حد انتظار پیش نرفته مساله چیست؟ افزود: تعاون و همکاری از دیدگاه اسلام و عقلا بسیار حائز اهمیت است و اگر در انجام هر کاری مردم همکاری و تعاون داشته باشند کارها سریعتر اجرا می شوند.

محسنی اژه ای با بیان اینکه انتخاب افراد هم یه موضوع عقلایی است، گفت: اگر در یک جمع براساس تفکر افراد باشد و انتخاب درستی انجام دهد خوشحال و مسرور جلو می رود و اگر فکر کند تصمیم درستی در انتخاب گرفته دیگر از دست دیگران ناراحت نمی شود چون خودش انتخاب کرده است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه داوری و میانجیگری مبنای عقلایی دارد، اظهار کرد: تصمیمی که بر مبنای داوری گرفته بسیار بهتر از تصمیم قاضی است زیرا داوری همراه صلح است و طبق نظامات بین المللی ما نمی توانیم در مسیر داوری قرار نگیریم به همین دلیل صرف نظر از عقل و تجربه گاهی امکان پذیر نیست بدون داوری در پرونده های تجاری موفق باشیم.

محسنی اژه ای با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم مساله اقتصاد به عنوان اولیه و ثانویه که جنگ اقتصادی داریم قرار بگیرد، اظهار کرد: امروز ما را ملزم می کند که با همفکری هم قدم های بلندی را برداریم و زمانی که سیاست های کلی ابلاغ شد توصیه شد که مسائل را با ظرفیت های مردمی حل کنیم و در برنامه ششم توسعه نهاد داوری دیده شده است.

او با تاکید بر اینکه گاهی پرونده های تعاونی در قوه قضائیه بسیار زیاد هستند و مشکلات اجتماعی هم به همراه دارند، گفت: در شرایط کنونی همه باید به هم کمک کنیم تا مشخص شود مشکل از کجاست. در شرایط کنونی اگر مساله ای درباره تعاونی ها پیش آمد ابتدا باید به خود اتاق تعاون اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه