English

زمان واریز مابه التفاوت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران اعلام شد

مدیر عامل تامین اجتماعی درباره زمان و نحوه واریز مابه التفاوت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران توضیحاتی داد.

زمان واریز مابه التفاوت حقوق فروردین ماه مستمری بگیران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پنجمین سلسه نشست های رویای تامین اجتماعی فراگیر  با عنوان تعارض منافع در سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: مدیریت تعارض منافع را می‌شود در بخش های متعدد و گسترده‌ای پیش بینی کرد و آنچه در بخشنامه مدیریت تعارض منافع انجام دادیم این است که فقط به مصداق ها نپرداختیم، تعاریف را ارائه و سپس سازوکار لازم را پیش بینی کردیم.

وی افزود: تعارض منافع در سطح های مختلف از کلان تا خرد ممکن است وجود داشته باشد و مدیریت آن دارای اهمیت است و باید از مصادیق بروز آن جلوگیری شود.

سالاری با اشاره به این موضوع که مدیریت تعارض منافع در  کشور ما سابقه داشته است، بیان کرد: برای مثال قانون منع مداخلات وزرا و کارکنان دولت در قراردادهای دولتی از مصادیق تعارض منافع است که قانون گذار در دهه ۴۰ آن را تصویب کرده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر بخشی از سازمان تأمین اجتماعی با بیمارستانی برای ارائه خدمات قرارداد می‌بندند به این معنی نیست که در آنجا دارای سهام باشد.

وی ادامه داد: در مدیریت تعارض منافع، مبارزه با زمینه‌های فساد اداری مدنظر است و ما مدیریت تعارض منافع را به صورت جامع دیده ایم و از دستگاه‌هایی هستیم که بخشنامه و سازوکار آن را پیش بینی کرده ایم.

سالاری از تشکیل کمیته‌ای به همین منظور خبر داد و گفت: در این کمیته مواردی که احتمال داده می‌شود از مصادیق تعارض منافع باشد بررسی می‌شود. اگر مصداق تعارض بود جلوی آن گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه صدور بخشنامه تعارض منافع در دستگاه‌های اجرایی دیگر هم قابل تصور است، افزود: شاید کارکنان یا مدیران در یک تصمیم، معامله، صدور یک بخشنامه یا دستور اداری خودشان ذی نفع باشند که الزاماً به این معنا نیست که افراد سوء نیت دارند، اما مدیریت تعارض منافع ایجاب می‌کند که فرد در این زمینه تصمیم گیری نکند و تصمیم را شخص دیگری بگیرد یا به طور کلی کار انجام نشود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: در مورد زمان واریز مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین ۱۴۰۰ بازنشستگان افزایشی که اول سال اعمال کردیم، هزینه قابل توجهی بود و اولین گام این است که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به موقع تأمین کرده و هم برای دو سه سال آینده پیش بینی منابع را انجام دهیم.

وی افزود: باید تا پایان دولت کاری کنیم که برای سه چهار سال آینده منابع ناشی از افزایش حقوق‌ها تأمین شده باشد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه از آنجا که در اردیبهشت ماه اصلاحاتی انجام شد و باید مابه التفاوت بپردازیم، گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر منابع را وصول کنیم.

سالاری با تاکید بر اینکه منابع متفاوت است و حق بیمه دریافتی به تنهایی کفایت نمی‌کند و مطالبات از دولت هم هست، افزود: ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌های مختلف در دستور کار دولت قرار گرفته که بر اساس پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون بودجه همراه با سود سهام و درآمدهای دیگر به تأمین اجتماعی واگذار شود که امیدواریم سریع وصول شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص انتشار لیست مشاوران شستا و حقوق‌های دریافتی آنها نیز گفت: جزئیات آن را نمی‌دانم چون شستا با سازوکاری توسط هیئت امنا امور را انجام می‌دهد و ما به لحاظ اجرایی در سازمان در آن دخیل نیستیم و اطلاعی ندارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    آقای سالاری کمی از حقوقهای نجومی کم کنید همه مشکلات حل میشود البته بارفتن مدیران بی لیاقتی امثال شماهم مشکل بیمه راحل میکند فقط در خلوت خودتان به این نامردی ها کمی فکر کنید اگر وجدان دارید

  • ناشناس

    با سلام
    بالاخره مابه التفاوت حقوق فروردین 1400 چه زمانی پرداخت می شود . اینها همه حاشیه بود و برای ما جواب نشد .

  • قادر

    شماانقدرحقوق ودرآمدمفتی دارین که بفکردیگران نباشین انقلاب کردیم گرسنه گرسنه بخوابه شما سیرسیرهمه حرف و حدیث این دولت برمبنای داروغه اگه بگن ماست سفیده دیگه هیچکس باورنمیکنه اگه به گفته خودتون روزقیامتی هست پس روزقیامت

  • ناشناس

    تا وقتی که مدیر عامل سازمان از طرف دولت انتخاب شود درب بر همین پاشنه میچرخد

  • نادر اربابی

    بالاخره زمان واریز مابه‌التفاوت آیاواریز می‌شود

  • ناشناس

    ازآقای ریسی ریس جمهورمیخواهیم یک مدیرخوب ولایق برای سازمان تاعمین اجتماعی بزازه جواب بازنشستگان خوب بدهد وزبان مستمری بگیران بفهمه دیگربازنشستگان

  • حمید بقایی

    مآب التفاوت را 8یا9 یا 10 مرداد پرداخت می‌شود خواهش میکنیم به سوال جواب بدهند اینکه حاشیه می‌روند که جواب نشد
    تشکر از لطف شما ر

  • ناشناس

    آقای سالاری باز هم که مابه التفاوت فروردین بازنشسته ها رو واریز نکردید ۵ماه شد نمیدونیم چطور شبا سرتون رو به بالش میزارین با این همه نفرین بازنشسته ها واقعا که مدیریت تون یکه

  • ناشناس

    آقای سالاری برو کنار تا یک مدیر جدید بیاد

  • ناشناس

    ب خدا موندیم با این حقوق چ کنیم بگین مابه التفاوت کی واریز میکنین

  • نادر اربابی

    آقایان محترم لطفا صریح بفرمایید نمیشه.....هم ما و هم دولت راحت بشيم.

    • ناشناس

      به نظر بنده اگر قرآن راقبول داری بامعنی بخوانید کم جای دیدم به کسی که نمازنمیخواندلعنت کند ولی تادلت میخواهد قرآن کریم به دروغگو لعنت فرستاده هرکاری میکنید بقول فرمایشات رسول اکرم ص بکنید ولی دروغ نگویید وعده خشک خالی ندهید حرفی که میزنید عمل کنید

  • علی اژدری

    آقای خبرنگار باز هم از خودت تیتر درآوردی؟!
    کجای این خبر نوشته زمان واریز کیه؟!
    بابا ، والله، نمی‌دونیم از کجا و کی بکشیم

  • ناشناس

    تو را خدا پول مردم را واریز کنید

  • ناشناس

    فقط باید منتظر ریسی باشیم بیاد تا واریز بشه از روحانی ابی گرم نمیشه

  • جعفر

    بیشترین حیف ومیل مربوط به مشاوران مفتخور است که با حقوقهای نجومی دارن سازمان را غارت میکنند

  • ناشناس

    دزدی از سازمان رو بازنشسته باید تاوانشو بدی این چ مملکتیه خیلی حقوقا زیاد هس از خدا بی خبرا

  • ناشناس

    چرا اینقدر بی رگید یعنی نتوانید جواب بدهید خوب خرجی زن بچه ندارن چقدر بی خیالی اینهمه ناسزا میگن من خجالت می کشمحقشون میخواهن جرم است نکنه گرسنگی هم جرم است آدم یک ملیون دویست مستعمری میگیره مردم چقدر اینا ادم ای خوبی هستن

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه