English

قول دکتر رئیسی به مردم؛

تا دهه مبارک فجر تمام ایران واکسینه می‌شوند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به مردم قول می‌دهم که تا دهه مبارک فجر همه ایرانیان هم دز اول و هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

تا دهه مبارک فجر تمام ایران واکسینه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر علیرضا رئیسی اظهار داشت: روز گذشته و قبل از ورود محموله جدید واکسن به کشور (صبح امروز ۵ میلیون دُز واکسن سینوفارم وارد کشور شد) حدود ۴۵ میلیون دز واکسن کشور شده و بیش از ۳۰ میلیون تزریق انجام گرفته است.

وی گفت: هفته آینده هم بالغ بر ۱۵ میلیون دز واکسن دوباره وارد کشور می‌شود و در مهر ماه هم بالای ۳۰ میلیون دز واکسن خواهیم داشت با این حساب بر اساس برآوردی که ما داریم با توجه به اینکه ۶۱ میلیون نفر گروه هدفمان برای دز اول است؛ قطعا این قول را به مردم می‌دهیم که انشاالله در دهه مبارک فجر همه ایرانیان هم دز اول و هم دز دوم را دریافت خواهند کرد.

رئیسی افزود: اما نکته‌ای که وجود دارد این است تا زمانیکه پاندمی در دنیا وجود دارد کرونا تمام نخواهد شد و مردم دنیا را اذیت خواهد کرد. ممکن است یک کشور کاملا واکسینه شده و میزان مرگ و میر در آن کم شود، ولی از دست ویروس‌های جهش یافته احتمالا راحت نخواهد شد مگر اینکه همه مردم دنیا حداقل ۷۰ درصد واکسینه شوند.

وی گفت: فقط در آن صورت است که پاندمی قطع خواهد شد. ولی اگر موجی در آینده رخ دهد قطعا میزان مرگ و میر بسیار پائین و قابل مقایسه نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه