English

یوسف نوری:

آموزش‌وپرورش مهم‌ترین بخش ارتقاء فرهنگ جامعه را بر عهده دارد

​وزیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزش‌وپرورش فعالیت‌هایش فقط باید در حوزه تعلیم و تربیت باشد و در هر حوزه‌ دیگری که تخصص نداشته‌ایم؛ از جمله حوزه‌های اقتصادی، شرکت داری و ... که ورود پیداکرده‌ایم، نتوانسته‌ایم موفقیتی کسب کنیم.

آموزش‌وپرورش مهم‌ترین بخش ارتقاء فرهنگ جامعه را بر عهده دارد

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف نوری در دیدار با رئیس و نمایندگان شورای عالی استان‌ها با تبریک ولادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و تشکر از اشراف و توانمندی‌هایی که اعضای شورای عالی استان‌ها در حوزه آموزش‌وپرورش دارند، اظهار کرد: قانون شوراهای آموزش‌وپرورش فصل الخطاب همه ما در نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: در دنیا، مدرسه‌سازی و تجهیز آن توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و ساخت‌وساز و تجهیز مدارس بر عهده آموزش‌وپرورش نیست، آموزش‌وپرورش در همه دنیا تنها کار تعلیم و تربیت را بر عهده دارد، اما در ایران حتی مسئولیت سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان را نیز بر عهده دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: آموزش‌وپرورش فعالیت‌هایش فقط باید در حوزه تعلیم و تربیت باشد و در هر حوزه‌های دیگر که تخصص نداشته‌ایم؛ از جمله حوزه‌های اقتصادی، شرکت داری و ... که ورود پیداکرده‌ایم، نتوانسته‌ایم موفقیتی کسب کنیم، لذا نباید در این حوزه‌ها ورود پیدا کرده و اگر می‌توانیم از آن‌ها خارج شویم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهارکرد: در حوزه خدمات شهری، آموزش‌وپرورش با توجه به تعداد دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان حدود۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد و با این گستره جمعیتی، فضا و امکاناتی که در شهرداریم، بسیار کم و اندک است و این کمبود در شرایطی اتفاق می‌افتد که آموزش‌وپرورش مهم‌ترین بخش ارتقاء فرهنگ جامعه را بر عهده دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به نقش مهم آموزش‌وپرورش در معماری و فرهنگ شهرها، گفت: علی‌رغم نقش پررنگ آموزش‌وپرورش در جامعه شهری، مطابق قانون شوراها مقرر بود تا ۵ درصد عوارض شهری به آموزش‌وپرورش اختصاص یابد، اما در سال‌های اخیر این مبلغ به ۳ درصد رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان تصریح کرد: وظیفه آموزش‌وپرورش، رسیدگی به‌نظام تعلیم و تربیت است، اما مسئولیت سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان بر عهده ما گذاشته‌ شده است، لذا باید فعالیت‌های که در راستای تخصص، اهداف و توانایی‌های آموزش‌وپرورش نیست، از مسئولیت‌های این دستگاه برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه