English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

راهی زیباترین سواحل ایران شویم؛ از شمال تا جنوب

سخن درباره انتخاب بهترین ساحل ایران سخت و دشوار است زیرا هرکدام از سواحل کشور از شمال تا جنوب زیبایی‌های منحصربه فردی دارند که به آسانی نمی‌توان از کنار آنها عبور کرد.

راهی زیباترین سواحل ایران شویم؛ از شمال تا جنوب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ایران در زمره کشورهایی است که از موقعیت دریایی مناسبی برخوردار است و تنوع آب و هوای در بخش‌های شمالی و جنوبی سبب پیدایش زیباترین سواحل با چشم‌اندازهای متنوع طبیعی شده‌اند. سواحل زیبای دریای خرز در شمال و خلیج فارس و عمان در جنوب موقعیت دریایی زیبایی را برای هر بیننده و گردشگری به ارمغان آورده است که دیدن آنها خالی از لطف نیست. همچنین اقلیم چهار فصل امکان سفر به بهترین سواحل ایران در ماه‌های مختلف سال را برای علاقه‌مندان به مناطق ساحلی و دریا ممکن ساخته است و بازدید از هرکدام از سواحل شمالی یا جنوبی ایران، حال و هوای خاص خود را دارد. در این مطلب به معرفی زیباترین سواحل ایران می‌پردازیم.

 

ساحل جزیره هنگام

این ساحل از ماسه و صخره تشکیل شده است و یکی از زیباترین سواحل ایران برای شنا و استراحت است. بخش‌های زیادی از سواحل جزیره هنگام را صخره‌های فرورفته در آب تشکیل می‌دهند. در طول سال‌های اخیر گردشگران زیادی برای بازدید از این منطقه راهی جزیره هنگام شده‌اند. دسترسی به جزیره هنگام از شهر بندر عباس و جزیره قشم امکان‌پذیر است. حفظ اکوسیستم محیط در هنگام بازدید از ساحل نقره ای جزیره هنگام به یاد داشته باشید. ماسه‌های نقره‌ای رنگ این منطقه تنها در سواحل خلیج فارس و در کنار یکدیگر زیبایی دارند؛ پس به یاد داشته باشید که هرگز برای یادگاری بخشی از این خاک را برندارید.

هنگام

 

ساحل زیتون

ساحل زیتون بخشی از پارک زیتون در جزیره زیبای قشم است؛ ساحلی فوق‌العاده برای ورزش‌های آبی محسوب می‌شود. می‌توانید از شن‌بازی یا آب تنی در موج‌های ساحل لذت برده یا تفریحات هیجان‌انگیز را امتحان کنید.

زیتون

 

ساحل گیسوم

این ساحل زیبا که در استان گیلان واقع شده، مکانی عالی برای فرار از زندگی پرهیاهوی شهری است و در ایام تعطیل، افراد زیادی از سراسر ایران به آن سفر می‌کنند. اگر به دنبال یکی از زیباترین سواحل ایران در شمال کشور هستید، حتما به ساحل گیسوم سر بزنید. ساحل گیسوم برای کمپینگ و حتی ورزش‌های آبی هم کاملا مناسب است و در آن می‌توان از تفریحات هیجان‌انگیزی مانند جت‌اسکی لذت برد. همچنین در هنگام سفر به این منطقه بازدید از جنگل گیسوم را فراموش نکنید.  

گیسوم 2

 

ساحل بندرعباس

یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران یعنی ساحل بندرعباس را می‌توان در جنوب کشور پیدا  کرد؛ جایی که قدم زدن بر روی شن‌های نرم آن، تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم زده و شرایط را برای بازی کودکان و ساخت قلعه‌های شنی مهیا می‌کند. بهترین زمان برای سفر به ساحل بندرعباس، زمستان است. به واسطه هتل‌های مدرن و امکانات تفریحی فراوان در این منطقه، برخی افراد ساحل بندرعباس را بهترین ساحل ایران می‌دانند.

بندرعباس 1

 

ساحل جزایر ناز قشم

جزایر ناز در بخش جنوب شرقی قشم قرار دارند و بهترین زمان برای بازدید از این جزیره پیش از غروب خورشید است.جزایر ناز مجموعه‌ای از صخره‌های زیبا در نزدیکی ساحل قشم هستند که بر اثر پدیده کشند آب دریا و بالا و پایین رفتن سطح آب خلیج فارس در ۲۴ ساعت شبانه روز، در نزدیکی ساحل نمایان می‌شوند. در زمان پایین رفتن آب، مسیر باریکی از ساحل به‌سمت این جزایر باز می‌شود و گردشگران می‌توانند خود را به صخره‌های جزیره ناز برسانند. برخورد آب به دیواره‌های بلند این جزیره منظره‌ای تماشایی می‌سازد. چشم‌انداز جزایر ناز از ساحل قشم بسیار زیبا و تماشایی است و توجه مسافران را به خود جلب می‌کند.

ناز

 

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر از زیباترین سواحل جنوب ایران است و یکی از قدیمی‌ترین و البته زیباترین سواحل است که سالانه هزاران نفر برای فرار از هوای آلوده و استرس شهرهای بزرگ به آن سفر می‌کنند. این منطقه میزبان بسیاری از مسافران خارجی به‌خصوص مردم بحرین و کویت نیز هست و مناظر سنگی آن، ساحل ریشهر را به مکانی عالی برای صخره‌نوردی تبدیل می‌کند. همانند سایر سواحل جنوب کشور، اگر می‌خواهید از رطوبت و آفتاب سوزان جنوب در امان باشید، زمستان به ساحل ریشهر سفر کنید.

ریشهر

 

ساحل کلبه هور کیش

ساحل کلبه هور از دیگر سواحل زیبا و تماشایی در جزیره کیش است. در ساحل کلبه هور نیز مانند بسیاری از  سواحل جزیر کیش امکان استفاده از تفریحات دریایی و غواصی در عمق خلیج فارس را خواهید داشت. در گذشته این منطقه با کلبه‌های چوبی محل استراحت ماهیگیران بود و نام کلبه هور از همان زمان به یادگار مانده است. ساحل کلبه هور به‌دلیل محیط آرام و دنج خود گردشگران زیادی را جلب می‌کند. غاری طبیعی به عمق پنج متر در بخش جنوبی این ساحل وجود دارد که برای پیاده روی و ثبت تصاویر زیبا مناسب است. کشتی یونانی به گل نشسته نیز در نزدیکی ساحل کلبه هور قرار دارد.

هور

 

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله از زیباترین سواحل ایران در استان گیلان است و سالانه میلیون‌ها نفر برای تفریح از آن بازدید می‌کنند. وجود مزارع متعدد در نزدیکی دریا سبب شده تا در حین آب‌تنی، ترکیبی زیبا از مزارع سرسبز شمال کشور و کوه‌های رشته‌کوه البرز نیز در مقابل مسافران قرار می‌گیرد. به عقیده بسیاری از مردم، چمخاله بهترین ساحل ایران در گیلان است.

چمخاله

 

ساحل صدف آستارا

این ساحل زیبا و چشم نواز که در ۷ کیلومتری آستارا و جاده آستارا به تالش قرار گرفته، امکانات خدماتی و رفاهی زیادی دارد و به همین دلیل، بسیاری از مردم برای تفریح در کنار ساحل، به شهرستان آستارا در استان گیلان سفر می‌کنند. ساحل صدف با نام‌های دیگری مثل داداش‌آباد، سیبلی و لوندویل نیز شناخته می‌شود.

صدف آستارا

 

ساحل سرخ جزیره هرمز

حتما به ساحل سرخ جزیره هرمز سر بزنید زیرا یکی از زیباترین سواحل جنوبی کشور است. بر خلاف سایر سواحل ایران، در اینجا رنگ آب قرمز است. در حقیقت، خاک این منطقه به رنگ قرمز است و ترکیب آن با آب و نور خورشید سبب می‌شود که بخشی از ساحل به صورت سرخ دیده شود.

سرخ

 

ساحل هنگام

ساحل هنگام با نام «ساحل نقره‌ای» نیز شناخته می‌شود و این به خاطر پلانگتون‌هایی است که هنگام رسیدن موج به ساحل و تابیدن آفتاب به آنها، منظره‌ای خاص را در کنار دریا ایجاد می‌کنند. ساحل هنگام که اغراق نیست اگر آن را بهترین ساحل ایران بنامیم، همواره پذیرای افرادی است که برای تماشای دلفین‌ها به جنوب کشور و جزیره قشم سفر می‌کنند.

هنگام

 

ساحل لاک پشت‌ها

ساحل لاک پشت ها که بی‌شک می‌توان آن را یکی از زیباترین سواحل ایران در نظر گرفت، قبل از شروع بهار تا خردادماه، منظره‌ای تکرارنشدنی از انبوه لاک‌پشت‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهد که احتمالا فقط آن را در فیلم‌ها دیده باشید.  

لاک پشت

 

ساحل مرجان

ساحل مرجان یکی از مشهورترین سواحل ایران است که در جزیره کیش واقع شده و قدم زدن روی شن‌های طلایی آن در حین نگاه کردن به درختان نخل، آرامشی تکرارنشدنی را به شما هدیه می‌کند. دمای هوای جزیره کیش در طول تابستان بسیار بالا می‌رود، به همین جهت بهار یا حتی زمستان بهترین زمان برای سفر هستند.

مرجان

 

ساحل چپکرود

ساحل چپکرود در استان مازندران در میان گردشگران بسیار پرطرفدار است و سالانه هزاران نفر برای تفریح به این منطقه می‌آیند. برای جذب بیشتر توریست، پارک ساحلی چپکرود نیز در همین منطقه احداث شده و با تجهیزات ورزشی، وسایل بازی کودک، زمین والیبال، زمین فوتبال شنی، فضای سبز و امکانات متعدد دیگر پذیرای علاقه‌مندان است.

چیکرود

 

ساحل درک

ساحل درک، یکی از عجیب ترین و در عین حال شگفت انگیز ترین نقاط ایران و حتی جهان است که دریا و کویر با هم ملاقات می کنند. درک، تنها ساحل ایران است که در کنار کویر واقع شده است و در جهان فقط چند نقطه وجود دارد که دارای ویژگی‌هایی مشابه با این ساحل دیدنی هستند.

درک

 

بیشتر بخوانید:

جاذبه‌های شیراز منحصر و مختص به این کلان‌شهر است

سواحل مکران پیشرانی کم‌نظیر برای توسعه اقتصادی کشور است

 

سخن پایانی در مورد زیباترین سواحل ایران

سواحل شمال و جنوب کشور تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. برای بازدید از زیباترین سواحل شمال ایران در هر زمانی از سال می‌توانید به کرانه‌های دریای مازندران سفر کنید.  اما برای بازدید و گردش به سواحل جنوبی بهتر است از اواسط پاییز تا نخستین روزهای فروردین به این نقاط سفر کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه