English

شهردار تهران:

اولین واگن‌های چینی در پاییز ۱۴۰۳ به ایران وارد می‌شود

شهرداری تهران و چین دو تفاهم نامه و دو قرارداد برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش زمان تحویل واگن ها و انتقال فناوری بوژی به ایران منعقد کرده اند.

اولین واگن‌های چینی در پاییز ۱۴۰۳ به ایران وارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، شهرداری تهران در تلاش است تا ناوگان حمل و نقل عمومی را در راستای رفاه حال شهروندان توسعه دهد. این یکی از اولویت های اصلی مدیریت شهری ششم است. علیرضا زاکانی; شهردار تهران گفت: در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری حل دو چالش ترافیک و آلودگی هوا را جزو اولویت های خود قرار دادیم و در پایتخت 34 درصد از رفت و آمدهای شهری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود. و بیشتر مردم ترجیح می دهند از خودروهای شخصی استفاده کنند."

هفته گذشته علیرضا زاکانی; شهردار تهران و محسن بختیار; سفیر ایران در چین به نمایندگی از ایران در دهمین اجلاس «کمربند و جاده» حضور داشت. در این سفر دو تفاهم نامه و دو قرارداد منعقد شد. یکی از تفاهم نامه ها در زمینه همکاری شهرداری تهران و چین و دیگری در زمینه توسعه ظرفیت شرکت واگن سازی تهران بود.

رضا شیخ طهری; مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران یکی از تفاهم نامه ها را مربوط به ادامه استفاده از ظرفیت مجوز خرید 1050 واگن مترو برای شهر تهران دانست. وی افزود: مجتمع واگن سازی تهران تنها تولیدکننده واگن مترو در ایران است و برای اجرای این تفاهم نامه زیرساخت های مناسب برای تولید واگن های جدید ایجاد می شود. قرارداد دوم در زمینه انتقال فناوری ساخت بوژی (فناوری جابجایی واگن) برای اولین بار در ایران بود. شرکت واگن سازی تهران با این قرارداد قادر خواهد بود از مجموع 630 واگن مورد نیاز 1260 بوژی، 840 دستگاه بوژی را تولید و دانش بوژی را به ایران منتقل کند.

شرکای چینی متعهد شده‌اند که زمان تحویل واگن‌ها را به شهروندان کاهش دهند. محسن هرمزی; معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه پس از انعقاد قرارداد بین 18 تا 24 ماه برای تحویل واگن ها زمان نیاز بود، اظهار داشت: این واگن ها تحویل داده می شود. با این حال، تصمیم گرفته شد که اولین محموله یک سال دیگر تحویل داده شود. بنابراین اولین واگن ها در پاییز 1403 به پایتخت خواهند آمد.

مهدی چمران; رئیس شورای شهر تهران با تقدیر از دستاوردهای سفر زاکانی به چین گفت: در سال های 95 و 96 بارها به دنبال تامین واگن بودیم... با این سفر اخیر به چین بالاخره این تلاش ها به ثمر نشست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه