English

رئیس دانشگاه تهران خبر داد؛

آمادگی افتتاح اتحادیه دانشگاه‌های بزرگ ایران -پاکستان

مقیمی گفت: به منظور شکل‌گیری اتحادیه دانشگاه‌های برتر ایران و پاکستان می‌توانیم دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های بزرگ ایران پاکستان را تا هفته آینده افتتاح کنیم.

آمادگی افتتاح اتحادیه دانشگاه‌های بزرگ ایران -پاکستان
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، رئیس دانشگاه تهران در دیدار با با روسای ۱۰ دانشگاه برتر پاکستان با بیان اینکه دو کشور پاکستان و ایران می‌بایست در حوزهای علم و فناوری با یکدیگر پیوند بخورند گفت:اسلام به ما آموخته است که علم باید در جهت سعادت مادی و اخروی باشد؛ اما علم از منظر این کارکرد ناکارآمد است. به نظر می‌رسد، هستی‌شناسی علم با ماموریت اصلی آن یعنی توسعه علم و فناوری برای سعادت بشر متفاوت است.

مقیمی با بیان اینکه دانشگاه تهران ریاست اتحادیه ۱۴ دانشگاه بزرگ ایرانی را بر عهده دارد، افزود: تجربه «شکل‌گیری اتحادیه دانشگاه‌های بزرگ ایران و روسیه» در کارنامه کاری خود داریم. ما می‌توانیم چنین اتحادیه‌ای را در با دانشگاه‌های پاکستان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ۸ ماه پیش،  اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه در دانشکاه ملی مسکو برگزار کردیم. دانشگاه‌های برتر پاکستان می‌توانند  به اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه اضافه شوند یا این الگو میان دانشگاه‌های ایران و پاکستان اجرایی شود.  

مقیمی گفت: به منظور شکل‌گیری اتحادیه دانشگاه‌های برتر ایران و پاکستان می‌توانیم دبیرخانه اتحادیه دانشگاه‌های بزرگ ایران  پاکستان را تا هفته آینده  افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: مسائل مختلف مانند مشکلات کمبود آب، خشکسالی، مشکلات فرهنگی،هنری و تروریسم در این اتحادیه مورد بررسی قرار گیرند. با توجه به اینکه ایران و پاکستان با معضلات تروریستی مواجه هستند، می‌توانیم در اتحادیه دانشگاه‌های برتر ایران و پاکستان به این موضوع بپردازیم و خروجی را به مقامات کشورهای خود ارائه دهیم.

مقیمی گفت: دانشگاه‌ها باید به موضوع حل مسائل ورود کنند. ما به منظور اینکه توده مردم از دستاوردهای علمی مطلع شوند، تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران را ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و پاکستان علیرغم اشتراکات بسیار با واسطه‌های غربی با یکدگیر ارتباط برقرار می‌کنند، گفت: ما باید رودررو و با زبان خود با یکدیگر سخن بگوییم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال اجرای اجلاس دانشگاه‌های برتر ایران و چین هستیم، گفت: پیشنهاد داده‌ایم که اجلاس دانشگاه‌های عضو پیمان شانگهای شکل بگیرد تا بستری فراهم شود که دانشگاه‌ها بتوانند نقش پررنگ‌تری برای کشور خود داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه