English

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد؛

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در انتظار تایید شورای نگهبان است

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: مستمری مددجویان کمیته امداد برای سال آینده در مجلس شورای اسلامی با افزایش 30 درصدی به تصویب رسیده است که منتظر تاییدیه از سوی شورای نگهبان است.

افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در انتظار تایید شورای نگهبان است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، حسین فتاحی معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در نشست با خبرنگاران در خصوص تعاملات کمیته امداد با مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در حوزه تعامل با مجلس از آنجایی که بخشی از اعتبارات امداد از محل اعتبارات عمومی کشور تامین می شود می طلبد که تعاملات خوبی با مجلس داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان یکی از انتقال دهندگان مشکلات مددجویان و نیازمندان در سراسر کشور هستند، افزود: طبق حکمی که رهبر انقلاب ابلاغ فرموندند در کنار تکیه امداد بر کمک خیرین تمام قوا باید برای ارائه خدمات بهتر امداد تلاش کنند.

فتاحی با اشاره به اینکه در سال های بعد از انقلاب قوانین خوبی برای رفاه حال محرومین به تصویب رسید، بیان کرد: معافیت از مالیات، پرداخت هزینه دادرسی، ارزش افزوده و سربازی فرزند فرد تحت پوشش از جمله این قوانین می باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ابتدای شروع بکار مجلس یازدهم برای توجه به اقشار آسیب پذیر، عنوان کرد: در این مجلس تعاملات خوبی بین کمیته امداد و کمیسیون های مختلف مجلس صورت گرفت.

 

افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در مجلس یازدهم چقدر است؟

وی افزود: برای نخستین بار در مجلس یازدهم بحث مسکن محرومین را  از منابع تبصره 14 سابق که در خصوص  بحث هدفمندی یارانه ها بود، داشت که مبالغ خوبی در آنجا برای کمیته امداد و بهزیستی  پیش بینی شده و  آمارهایی که در خصوص مسکن محرومین داده می شود از  منابعی است که مجلس در اختیار  ما قرار داده  است.

فتاحی با اشاره به اینکه میزان مستمری در مجلس یازدهم رشد خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در ابتدای  سال 1399 که  سال پایانی مجلس دهم بود  به ازای هر نفر 198 هزار تومان مستمری پرداخت می شد که در سال 1403 با افزایش  30 درصدی که به تصویب رسید  این مبلغ به یک میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد بیان کرد: حوزه اشتغال کمیته امداد  بعنوان یکی از نهاد ها  و دستگاه های اصلی ایجاد اشتغال در کشور در ماده 6 قانون هفتم مشخص شده است  و مقرر گردید  موارد و امکاناتی که برای  ایجاد اشتغال مورد نیاز است در خدمت   امداد در بیاورد.

وی افزود: ماده 31 برنامه ششم توسعه  کشور در بحث  مستمری  با تفاهم نامه دولت و مجلس  مقرر گردید علاه بر یارانه های نقدی که  مدد جویان تحت پوشش  دریافت می کنند هر سال حداقل مستمری خانوار  های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد   و سازمان بهزیستی  بر مبنی متوسط 20 درصد  حداقل دستمزد مصوب  شورای عالی کار تصویب  شود  و در بودجه های سنواتی   این امر لحاظ شود.

نشست کمیته امداد

شرط رایگان شدن قبوض برق، گاز و آب مددجویان کمیته امداد

فتاحی گفت: در ماده 31 بند الحاقی  مطرح شد که کمیته امداد و سازمان  بهزیستی با هدف  توانمند سازی و ایجاد درآمد پایدار افراد تحت پوشش  خود و همچنین افراد کم درآمد جامعه در زمینه اشتغال خرد و خانگی با رویکرد  زنجیره های تولیدی  به تعیین سهم و رشد تولید  ملی  آنها را دارای شغل پایدار کنند  و دولت نیز مکلف شد تسهیلات قرض الحسنه  با کمک های خیرین  و همچنین کمک های نهاد های عمومی ستاد ها و بنیاد های انقلاب را  در اختیار  نهاد کمیته امداد قرار دهد .

 معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد اظهار کرد: در برنامه هفتم   همانگونه که در بودجه سنواتی  1400 و 1401 که  مجلس پیش بینی کرده بود  تعرفه مشترکین برق، آب و گاز  مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی  که الگوی مصرف را رعایت کنند  به صورت رایگان می باشد و  بحث انشعابات آب و برق و گاز و همچنین صدور پروانه ساختمانی  عوارض شهرداری و دهیاری ها  هزینه انشعاب آب و فاضلاب  برق و گاز برای   واحد های مسکونی که برای  افراد تحت پوشش  نهادهای  کمیته امداد و بهزیستی هستند نیز معاف شود.

وی بیان کرد: امسال  در قانون بودجه سنواتی  که در خصوص مددجویان کمیته امداد  و بهزیستی  به تصویب رسید،  این افراد  در صورتی که در سه دهک  پایین درآمدی باشند  وام  مسکن محرومین به میزان 4 میلیارد ریال اختصاص پیدا خواهد کرد .

فتاحی خاطرنشان کرد: مقرر شده است که در سال 1403 مستمری  مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی 30 درصد افزایش پیدا کند که این مصوباتی است که در مجلس به تصویب رسیده است و پس از تایید شورای نگهبان اجرا خواهد شد.

 

توانمندی سالانه 400 خانوار تحت حمایت کمیته امداد با ارائه خدمات حقوقی

 معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد گفت: در اساس نامه کمیته امداد که  در سال 66  به تصویب رسید  یکی از  وظایف ما ارائه معاضدت های حقوقی و قضایی به مددجویان تحت پوشش  بوده است و در این راستا خدمات خوبی ارائه شده است.

وی بیان کرد: قوانین خوبی در راستای تسهیلات خدمات قضایی  به نیازمندان  و مددجویان انجام شده که  معافیت از هزینه های دادرسی ، امکان اینکه ما بتوانیم برای افراد تحت پوشش  نماینده  حقوقی معرفی کنیم و نماینده  از سوی کمیته امداد بتواند در جلسات این افراد بعنوان وکیل  حضور پیدا کند فرآهم شده و  همه این موارد سبب می شود که  اگر حقی از یک مددجو تضعیف شده باشد  بتوانیم  به آنها بازگردانیم.

فتاحی گفت: در برنامه هفتم  کمیته امداد که اخیرا به تصویب هیئت امنا رسیده است  مکلف شدیم   سالانه 400 خانوار را با ارائه معاضدت حقوقی توانمند کرده  و با احقاق حق  آنها این افراد را از چرخه حمایت خارج کنیم که در این راستای باید  شناسایی خوبی از وضعیت  حقوقی  مددجویان داشته باشیم.

 

دهک های پایین می توانند از خدمات حقوقی کمیته امداد بهره مند شوند

وی  از راه اندازی سامانه هوشمند حقوقی کمیته امداد خبرداد و افزود: این سامانه برای ثبت مشکلات حقوق مددجویان کمیته امداد و دهک های یک تا سه است.

 معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه سه هزار وکیل نیکوکار با کمیته امداد همکاری دارند، اظهار کرد: در 9 ماهه ابتدایی سال هزار و 37 نفر از ظرفیت این وکلا استفاده کردند و همچنین 2 هزار و 100 پرونده نیز به کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضاییه ارسال شد.

 فتاحی در خصوص موضوعات دعاوی گفت: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 1391 دعاوی خانوادگی، 960  مالی، 501 ثبتی و ملکی  و 384 مورد کیفری بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه