English

فرمانده مرزبانی فراجا:

امسال سال سختی برای قاچاقچیان بود/ ۴۰۰۰ تحرک گروهک ها در مرز خنثی شد

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: با انجام کارهای ویژه امسال سال سختی برای قاچاقچیان بود.

امسال سال سختی برای قاچاقچیان بود/ ۴۰۰۰ تحرک گروهک ها در مرز خنثی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری که صبح امروز در ستاد مرزبانی فراجا برگزار شد، اظهارداشت: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار مرزنشین در کشور وجود دارد که در تامین امنیت مرزها با مرزبانان مشارکت خوبی دارند.

وی با بیان اینکه یک مرکز آموزش برای ایجاد امنیت دریا ایجاد شده است، افزود: در این مرکز به ناخداها، ملوان ها و افراد حاضر در لنج‌ها  آموزش تفنگداری داده می‌شود.

فرمانده مرزبانی فراجا با تشکر از ستاد نیروهای مسلح، وزیر کشور و رئیس جمهور به دلیل تخصیص بودجه جهت انسداد مرزها، عنوان کرد: مبلغ سه میلیون یورو برای انسداد مرزها طی سه سال آینده  با اولویت انسداد در مرزهای جنوب شرقی، شمال‌غربی و غربی تخصیص یافته است.

سردار گودرزی با بیان اینکه در گذشته پاسگاه های مرزی ما بدلیل قرار گرفتن در مکان‌ها صعب العبور فاقد آب و برق بودند،  بیان کرد: در حال حاضر برای بخش زیادی از این پاسگاه ها برق کشی انجام شده است.

وی همچنین از طرح خوشایندسازی محیط خدمت برای مرزبانی ها خبر داد و گفت: تا کنون این طرح برای ۶۰۰ واحد مرزی اجرا شده است.

سردارگودرزی  با اشاره به اینکه مرزها به سیستم الکترونیکی هشدار حریق مجهز شده است، گفت: با این سیستم حریق پیش از ورود به مرزها شناسایی و رهگیری می شود.

وی افزود:  همچنین برای  ۶۱۰ کیلومتر از جاده‌های مرزی مرمت و بازسازی صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی با عنوان اینکه به هیچ عنوان برای تهیه تجهیزات سراغ کالاهای خارجی نمی رویم، عنوان کرد: در تلاش هستیم که دوربین‌های اپتیکی را در داخل کشور تولید کنیم و از آنها استفاده کنیم.

سردار گودرزی به تلاش مرزبانی به ایجاد فضای امن برای فعالیت سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: در  ۲ ماهه که به سامانه وزارت نفت متصل شدیم از قاچاق  بالغ بر  ۲۷ میلیون سوخت جلوگیری گردید.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون توقیف شناورهای فاقد هویت ۹۵ درصد افزایش یافته است، افزود: همچنین شناسایی شناورهای خارجی نیز ۱۱ درصدی رشد داشته است.

فرمانده مرزبانی فراجا از تسهیل دریافت پروانه گذر برای مرز نشینان خبر داد و عنوان کرد: در گذشته هر مرزنشین باید حضوری برای دریافت «پروانه گذر» مراجعه می‌کرد که امسال این امکان را در سامانه « پلیس من » ایجاد  گردیده و بدون مراجعه حضوری می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

وی در خصوص عملکرد مرزبانی در زمینه کشفیات، بیان کرد: مرزبانی از ابتدای سال تا کنون  ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و توقیف و ۱۳ هزار و ۵۲۹ پرونده قاچاق را برای این کالاها تشکیل دادند و  همچنین ۲۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده اقتصادی از  مرزبانانی به محاکم قضایی ارسال شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه از ۲۶هزار تلفن سرقتی به خارج از مرزها جلوگیری شد، گفت: همچنین بیش از ۲۰۰ خودروی سرقتی که از آن برای قاچاق سوخت و دیگر کارها در مرزها استفاده شده بود، کشف و ضبط گردید.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه  پنج میلیون و ۷۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه  در مرزها کشف شد، خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ تن انواع مواد مخدر نیز کشف گردید که در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد این کشفیات رشد داشته است 

فرمانده مرزبانی گفت: اغلب مواد مخدر ضبط شده با درگیری مسلحانه انجام شد که ۷۱۸ قاچاقچی. دستگیر و ۳۲ نفر از اشرار نیز به هلاکت رسیدند.

سردار گودرزی از جلوگیری از ۱۰ میلیون قلم انواع داروی های مورد نیاز داخل کشور به خارج کشور خبرداد و عنوان کرد: عمدتا این داروها آموکسی‌سیلین، آنتی‌بیوتیک و داروهای سرماخوردگی بوده است.

وی گفت: در یازده ماه ابتدایی سال  بیش از ۴ هزار اقدام تروریستی در مرزها خنثی و دستگیر شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه