English

معاون وزیر بهداشت:

جلوی سقوط آزاد نرخ جمعیت گرفته شد/ برخورد با بیمارستان های متخلف در بحث تاریخ های لاکچری

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: با فعالیت های صورت گرفته تا حدودی جلوی سقوط آزاد نرخ جمعیت گرفته شده است.

جلوی سقوط آزاد نرخ جمعیت گرفته شد/ برخورد با بیمارستان های متخلف در بحث تاریخ های لاکچری

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، دکتر حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت در نشست خبری هفته سلامت که امروز برگزار شد، اظهار داشت:  توجه به سلامت روان  در سال‌های گذشته کمرنگ بوده اما در حال حاضر از توجه ویژه ای در سطح جهان برخوردار است.

وی با بیان اینکه مشکلات روحی و روانی  زمینه ساز بسیاری از بیماری های جسمی است، افزود: در همین راستا تلاش شد نسبت به جمعیت روانشناسان و مراکز سراج نیز  افزایش یابد که این مهم محقق شده است.

معاون وزیر بهداشت با عنوان اینکه مراکز سراج در سال گذشته سه برابر شده است، بیان کرد: افزایش مراکز سراج برابر با افزایش مشارک مردم در اتفاقات اجتماعی کشور است.

فرشیدی خاطر نشان کرد: پجشنبه  هفته جاری را روز  سلامت خانواده و جوانی جمعیت در هفته سلامت نامگذاری شده است، انجام برنامه های مختلف در این راستا سبب شده جلوی سقوط آزاد نرخ جمعیت جلوش گرفته  شود که امیدواریم  در سال جاری شاهد مثبت شدن این تراز باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: روز جمعه، روز سلامت خانواده غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده است، انجام  ورزش، تغذیه سالم و کاهش استرس سبب  دارا بودن بدن سالم می شود.

فرشیدی در خصوص نامگذاری دیگر روزهای هفته سلامت، عنوان کرد: شنبه اول اردیبهشت‌ماه روز سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی، یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه روز سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه روز سلامت خانواده و سلامت زمین، سه شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه روز سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی و چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه روز سلامت خانواده و فرهنگ سلامت نامگذاری شده است.

معاون وزیر بهداشت در خصوص دو بیماری مهم دیابت و فشار خون، گفت: این دو بیماری زمینه ساز درصد بالایی از بیماری های غیر واگیر است و کنترل آن ابتلا به بسیاری از بیماری ها حتی برخی سرطان ها می شود.

وی افزود: باید مصرف دو ماده سفید رنگ که نمک و شکر است در کشور کنترل شود که در حال حاضر بیش از متوسط جهان دارد.

فرشیدی با بیان اینکه فرهنگ سازی بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: از جمله برنامه مهم سال جاری تولید محتوا و فرهنگ سازی در خصوص موضوعات مختلف حوزه بهداشت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: تاریخ لاکچری  در روزها و تاریخ خاصی متاسفانه موضوعی است که در کشور وجود دارد، باید آگاهی انجام شود که تولد زود هنگام و دیر هنگام برای جنین بسیار آسیب زا است.

وی افزود: در سال گذشته با بیمارستانهایی که دست به این تخلف زدند برخورد شد و امسال نیز قطعا این کار در حال انجام است.

فرشیدی با عنوان اینکه باید به حال خانمی که سیگار در دست دارد تاسف خورد، اظهار داشت: متاسفانه مصرف دخانیات در دو قشر بانوان و نوجوانان وجود دارد که در راستای کاهش این آمار باید به دو موضوع افزایش هنر "نه" و عدم دسترسی توجه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه