English

برنامه‌های درسی در سطح ملی بازنگری می شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: جایگاه حوزه سلامت در برنامه های درسی خالی است، امیدواریم با بازنگری برنامه های درسی در سطح ملی این جای خالی تا حدودی پر شود.

برنامه‌های درسی در سطح ملی بازنگری می شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر گزاری موج ، صادق ستاری فر معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه برنامه روز سلامت که امروز برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ها و فعالیت های مشترکی با وزارت بهداشت در حال انجام است، اظهار داشت: از جمله آنها میتوان به طرح مکمل یاری در راستای تامین برخی ویتامین ها برای دانش آموزان ، بحث بهداشت دهان و دندان  و پایش سلامت آنها که برای چکاپ برخی ناهنجاری که گاها خود فرد، والدین و معلمان نیز از آنها بی اطلاع هستند انجام و در صورت نیاز ارجاع به مراکز بهداشتی و بالینی انجام می شود.

وی در خصوص فعالیت های وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و محیط زیست، افزود: در راستای انجام برنامه ها و آموزش های هرچه بهتر، ویژه دانش آموزان همکاری های بین بخشی مختلفی انجام می شود که میتوان به اجرای برنامه با موضوع محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی، طرح دادرس با همکاری هلال احمر و طرح ماهر با همکاری اورژانس اشاره کرد.

ستاری فر بیان کرد:  با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دانش آموزان با آموزش مهارت های امدادی و سلامت محور  میتوانند به  خانواده آموزش، خود مراقبتی و دگر مراقبتی داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش  در حضوص جایگاه حوزه سلامت در برنامه های درسی، خاطرنشان کرد: جایگاه  حوزه سلامت در برنامه های درسی خالی است و باید در این راستا بازنگری در سطح ملی انجام و برخی از ساعات درسی به موضوع سلامت و بهداشت تخصیص پیدا کند.

وی در ادامه گفت: در  دو بخش آموزش و ارزشیابی نیازمند توجه جدی به این موضوع هستیم و امیدواریم در  شورای آموزش و پرورش موضوع بررسی و مورد  توجه و بازنگری قرار گیرد.

ستاری با اشاره به اینکه برنامه های بهداشتی و سلامت تنها مختص هفته بهداشت نیست، عنوان کرد: در این هفته برنامه ریزی و شروع طرح ها برای طول سال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه