English

فردا ثبت نام اول دبستان آغاز می شود/ مرزبندی جغرافیایی منعطف شده است

معاون آموزش ابتدایی گفت: از فردا ثبت نام اول دبستان آغاز می شود که لازمه آن دارا بودن سنجش اولیه دانش آموز است.

فردا ثبت نام اول دبستان آغاز می شود/ مرزبندی جغرافیایی منعطف شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، اظهار داشت: فردا ثبت نام اول دبستان آغاز می شود و امیدواریم با برنامه های صورت گرفته با کمترین مشکل این روند انجام شود.

وی به دیدار معلمان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان در بخشی از فرامین خود انتظار از معلمین را عنوان کردند که بخش اول و مورد تاکید موضوع تحول بود .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تحول در معاونت ابتدایی تلاش شده با یک برنامه مشخص، مدرسه محور کار کیفیت بخشی  قرار دارند.

طریفی حسینی با اشاره به اینکه  دستور العمل رسیدن به مدرسه ای در  تراز سند تحول اماده شده است، گفت: این دستورالعمل به مدیران داده می شوند که برنامه های خود را در این راستا تدوین کنند و همچنین ارزیابی ها نیز بر همین اساس انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی معلمان دوره ابتدایی در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: امسال موضوع توانمند سازی معلمان دوره اول ابتدایی با محوریت دانشگاه فرهنگیان  انجام می شود، بر این اساس در تابستان امسال دوره های توانمند سازی بصورت حضوری و آنلاین اجرا می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با معاونت پرورشی و تربیت بدنی تعامل خوبی صورت گرفته است، افزود: در راستای تامین زیر ساخت های تربیت بدنی با این معاونت تعامل خوبی صورت گرفته و مقرر گردید هزار فضای ورزشی با عنوان اتاق تخصصی زنگ ورزش با اولویت دوره اول و مدارس دخترانه تجهیز خواهیم کرد.

طریفی حسینی عنوان کرد: درنظر داریم افراد نخبه را بعنوان معلم جذب کرده تا بتوانند دانش آموزانی در تراز انقلاب تربیت کنند.

وی افزود: یکی از ستادهای مهم در آموزش و پرورش، ستاد پروژه مهر  است که در ابتدای فرآیندهای سال تحصیلی انجام می شود.

معاون آموزش ابتدایی  وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دستورالعمل  ثبت نام در سال تحصیلی جدید مانند سال گذشته بوده که از فردا ۱۹ اردیبهشت به صورت الکترونیکی برای پایه اول آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن ثبت نام ها با هدف تسهیل گری در ارائه خدمت انجام شده است.

وی افزود: شرط ثبت نام در پایه اول سنجش اولیه است و باید  سامانه ثبت نام احراز شده باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ثبت نام اتباع در این مرحله انجام نمی شود اما بزودی با ابلاغ دستور العمل شرایط ثبت نام آنها نیز فرآهم می شود.

وی با اشاره به مرز بندی جغرافیایی در ثبت نام ها که مشکل هرساله اولیا است، بیان کرد: هماهنگ شده با ستاد ثبت نام ها در استان ها به ویژه کلان شهر ها بررسی ها صورت گرفته و  تصمیمات در خود مناطق گرفته می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه