English

وزیر دادگستری:

لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه در دست تدوین است/ قوانین جرائم راهنمایی و رانندگی اصلاح می‌شود

بنا بر اعلام وزیر دادگستری، بررسی مقدماتی لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه و وزارت دادگستری و همچنین اجباری شدن گرفتن وکیل در دعاوی و تامین هزینه وکلا از طریق بیمه وکالت در دستور کار قرار گرفته است.

 لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه در دست تدوین است/ قوانین جرائم راهنمایی و رانندگی اصلاح می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، امیرحسین رحیمی، وزیر دادگستری در حاشیه هیئت دولت گفت: اصلاحات ویراشی در قانون جرائم راهنمایی و رانندگی را در دستورکار داریم.

وی ادامه داد: طبق اصلاحات در دست انجام، جرایم ریالی تخلفات حادثه‌ساز به خصوص جرائمی چون سبقت ممنوع در جاده‌های یکطرفه، عبور از چراغ قرمز و رانندگی در حالت نامتعارف چندین برابر افزایش یافته است.

وزیر دادگستری با اشاره به تخلفات انجام شده در بخش خرده‌فروشی‌ها و تشدید بازرسی‌ها، گفت: براساس بحث‌ها و تصمیمات وزارت صمت با ایجاد پست قائم مقامی در امور بازرگانی، کنترل بر شرکت‌ها، کارخانجات و خرده‌فروشی‌ها شدت می‌گیرد و سازمان تعزیرات با قائم مقام وزارت صمت در امور بازرگانی، همکاری خواهد داشت.

رحیمی تصریح کرد: لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه و وزارت دادگستری در دست تدوین است.

وی از اجباری شدن گرفتن وکیل در بسیاری از دعاوی در قالب لایحه مذکور خبر داد و در عین حال گفت: هزینه وکلا از طریق بیمه وکالت باید جبران شود، این اتفاق موجب بهبود وضعیت درآمدی و تضمین شغلی وکلای دادگستری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه