English

رئیس سازمان نوسازی مدارس:

خیران سال گذشته ۱۱هزار میلیارد به نوسازی مدارس کمک کردند

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: خیران سال گذشته ۱۱هزار میلیارد به نوسازی مدارس کمک کردند و امیدواریم این میزان امسال به ۲۰هزار میلیارد برسد.

خیران سال گذشته ۱۱هزار میلیارد به نوسازی مدارس کمک کردند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه خبرنگاران یاران مدرسه ساز کشور هستند، اظهار داشت: امیدواریم با فعالیت خبرنگاران شاهد شکوفایی بیشتر جریان مدرسه سازی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه  بدلیل فعالیت خبرنگاران به در حوزه مدرسه سازی آنها را جز خانواده خیرین می دانیم، افزود: درصد بالایی از  پیشرفت هایی که در سال گذشته شاهد بودیم  حاصل قلم خبرنگاران بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اعتبارات خیرین سال گذشته به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که خبرنگاران نیز در آن سهیم هستید.

خان محمدی  عنوان کرد: مردمی سازی و افزایش مشارکت مردم برای حل مسئله جز سیاست های این دولت است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: این نگاه به مردمی سازی توسط سازمان نوسازی در گذشته آغاز شده  اما در این دولت به اوج رسیده است.

وی گفت: وقتی مردم از مشکلات مطلع شوند و نیاز ها را بدانند در حل آن نیز ورود کرده و کمک می کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: خیرین هر آنچه که دارند برای کمک به انجام می دهند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور، بیان کرد: نقطه اوج  بیست و شسمین دوره جشنواره ۲۶ تیرماه در تهران بذگزار میشود، سالانه در این جشنواره شاهد  جهش مطلوب کمک خیرین هستیم.

خان محمدی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم میزان کمک های جذب شده  را به مبلغ به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی در خصوص اینکه چرا خیرین سراغ مدرسه سازی می روند، بیان کرد: همه دستگاه ها بهره برداران انسانی هستند اما آموزش و پرورش تنها دستگاه انسان ساز و مولد نیروی انسانی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آینده را دانش آموزان می سازند و باید در مکان مناسب به یادگیری بپردازند.

وی گفت: محیط شرط و  لازمه یادگیری دانش آموزان است.

خان محمدی عنوان کرد: در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۲۸  که تا میزان مطلوب که ۶.۱ از فاصله بسیاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه اطلس نقاطی که دارای سرانه پایین  آموزشی است به خیرین داده شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۴۴ پروژه مردمی و هزارو ۴۷۰ پروژه مشارکتی به بهره برداری رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۹۲ هنرستان با حدود هزارو ۳۳۵ کلاس و کارگاه تکمیل و تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: تجهیزات هنرستان ها نیز در سال گذشته خریداری شد که بخشی توزیع و بخشی نیز در حال توزیع شده است.

خان محمدی افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار خیر داریم که هزارو ۳۶۱ خیر در جشنواره گذشته جذب شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور عنوان کرد: مدرسه مهمترین فضا پس از خانه است چرا که زمان زیادی از روز خود را در آنجا سپری می کنند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده امسال جهش مدرسه سازی را در کشور داشته باشیم، عنوان کرد: تلاش شده از خیرین مدرسه ساز خارج از کشور برای تحقق این جهش کمک گرفته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: استاندارد سازی با قدرت در سال گذشته صورت گرفت و حدود ۱۰ هزار کلاس درس استاندارد سازی گردید.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار ۷۸ فضا در دولت سیزدهم تجهیز و به دانش آموزان تحویل داده شد، خاطرنشان کرد:  سازمان نوسازی برای تحقق اهداف خود فاصله دارد و برای تحقق به ۱۶۸ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. 

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره مدارس کانکسی بیان کرد: هزارو ۷۳ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز شناسایی شده و این شناسایی تحت عنوان طرح شهید پناهی انجام خواهد گرفت و برنامه ریزی شده است که تا مهر ماه ساماندهی شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه