English

آتش سوزی گسترده در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت و جان باختن ۹ تن

بنا بر اعلام معاون امداد و نجات هلال احمر استان گیلان با توجه به وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت، نیروهای عملیاتی، امداد و نجات و واکنش سریع به محل حادثه اعزام شدند.

آتش سوزی گسترده در بیمارستان بین‌المللی قائم رشت و جان باختن  ۹ تن
به گزارش خبرگزاری موج

 ، کمیل پرناک، معاون امداد و نجات هلال احمر استان گیلان در گفت‌وگو با رسانه ها گفت: آتش سوزی در بیمارستان قائم در ساعت ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد امروز به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشانی برای اطفا کامل حریق بیمارستان رازی رشت در محل حاضر هستند، افزود: تیم ها نسبت به مهار آتش و تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران اقدام کردند.

وی اظهار کرد: علت آتش سوزی اژ سوی کارشناسان در دست بررسی است.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان گیلان ادامه داد: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی در بیمارستان بین المللی قائم رشت ۷ تیم عملیاتی متشکل از ۶ دستگاه آمبولانس به ترتیب ۲ تیم از واکنش سریع استان به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان افزود: همچنین پایگاه‌های امداد و نجات شهرستان های آستانه اشرفیه، رشت، صومعه‌سرا، فومن و شفت و یک دستگاه خودروی پشتیبان و با توان ۳۵ نفر به فرماندهی معاونت امداد و نجات جمعیت گیلان به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند که تمامی بیماران از محل بیمارستان حریق نجات یافته و یا به صورت سرپایی ترخیص و در صورت نیاز به ادامه درمان به بیمارستان‌های سطح رشت منتقل شده‌اند.

در ادامه رئیس علوم پزشکی گیلان در خصوص شمار کشته و زخمی‌های احتمالی آتش سوزی گفت: از ۱۴۲ بیمار بستری در بیمارستان آتش گرفته قائم رشت، ۹ فوتی داشتیم.

دکتر محمدتقی آشوبی امروز، ۲۹ خردادماه درباره حادثه آتش سوزی مهیب بامدادی در بیمارستان ۲۵۰ تختخوابه قائم(عج) رشت، اظهار کرد: این بیمارستان در زمان وقوع حادثه ۱۴۲ بیمار بستری داشته است.

وی با اشاره به حضور به موقع همه نیروهای امدادی استان از جمله اورژانس در محل حادثه، افزود: پس از دریافت گزارش ۲۳ کد را اعزام کردیم که شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۳ دستگاه آمبولانس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از انتقال بیماران به بیمارستان های دولتی و خصوصی استان خبر داد و گفت: ۱۱۸ بیمار هم اکنون در سطح استان بستری شدند.

آشوبی با اشاره به انتقال بیماران بدحال به بیمارستان های دولتی، اضافه کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی به منظور انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفا، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، افزود: متاسفانه ۹ تن از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

رئیس علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: ۲۸ نفر به پورسینا، ۴۴ نفر به رازی، هفت نفر به ولایت، ۱۸ نفر به حشمت، دو نفر به الزهرا، یک نفر به پیروز لاهیجان، ۱۰ نفر به بیمارستان پارس، یک نفر به آریا و سه نفر به صومعه سرا منتقل شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه