English

وزیر بهداشت:

راه شهید خدمت همچنان ادامه دارد

وی از افزایش تخت های بیمارستانی در زمان حیات شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: این روند پس از شهادت وی ادامه دارد و با افتتاح هزار تخت خواب دیگر که شنبه انجام می شود میزان تخت های بستری در کشور به بیش از ۱۸ هزار مورد میرسد.

راه شهید خدمت همچنان ادامه دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سید بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از غرفه وزارت بهداشت نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم اظهارداشت: کارهای بزرگی در سرفصل های مختلف وزارت بهداشت در این دولت انجام شده است.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته در حوزه سلامت گفت: در ابتدای دولت این موارد در قالب برنامه بود که در حال حاضر به عملکرد تبدیل شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بطور کلی دو نوع سلامت وجود دارد که یکی پیشگیری محور و دیگری سلامت محور است که با توجه به فرامین مقام معظم رهبری که « بیمار نباید غیر از بیماری دغدغه دیگری داشته باشد»، این دولت پیشگیری محوری را در اولویت کار خود قرار داد.

عین اللهی بیان کرد: در این راستا پروژه های مختلفی در سراسر کشور انجام شده حجم آن بی سابقه بوده و ۷۰ درصد آن در مناطق محروم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در شس سال قبل از دولت سیزدهم هیچ وسیله نقلیه ای به خانه های بهداشت واگذار نشده بود اما در این دولت ۵۰۰ خودرو شاسی به خانه های بهداشت و ۵هزارو ۴۰۰ موتور به بهورز ها داده شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در این دولت شبکه بهداشت توسعه پیدا کرد، گفت: از نظر نرم افزاری نیز طرح سلامت خانواده انجام شد که بعنوان طرح ابتکاری ایران ثبت شده است.

عین اللهی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح کمک شایانی به پیشگیری از بیماری می شود، در این راستا پرونده سلامت تشکیل و سبک صحیح زندگی آموزش داده شد.

وی به اقدامات ویژه این دولت در حوزه کرونا اشاره کرد و گفت: زمانی این دولت روی کار آمد که مدارس و دانشگاه ها تعطیل و تنها ۱۸ میلیون نفر در کشور واکسن کرونا تزریق کرده بودند، با پیگیری های صورت گرفته از سوی شخص رئیس جمهور سبب شد سیل واکسن های کرونا را به کشور شاهد باشیم و در میزان تزریق واکسن به روزی یک میلیون ۶۰۰ رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی دیگر از دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان را بیمه شدن نیمی از مردم کشور بصورت رایگان عنوان‌کرد و افزود: اکنون ۵ دهک پایین کشور و همچنین کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و همزمان مراکز درمانی دولتی نیز افزایش پیدا کرد.

عین اللهی در خصوص طرح جوان سازی جمعیت عنوان کرد: وزارت بهداشت در بحث جوانی جمعیت حوزه ناباروری را بر عهده داشت که در این راستا مراکز ناباروری درجه سه و دو در کشور راه اندازی شد.

وی از افزایش تخت های بیمارستانی در زمان حیات شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: این روند  پس از شهادت وی ادامه دارد و با افتتاح هزار تخت خواب دیگر که شنبه انجام می شود میزان تخت های بستری در کشور به بیش از ۱۸ هزار مورد میرسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه