English

شهردار تهران:

بزودی خط ال آر تی در تهران راه اندازی می شود

زاکانی گفت: خط ال آر تی برای تهران در نظر گرفته شده که مذاکرات آن با چین در حال انجام است.

بزودی خط ال آر تی در تهران راه اندازی می شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، علیرضا زاکانی در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران و اتمام فاز نخست پردیس مسافری شرق اظهار داشت: این پروژه‌ جز پروژه هایی  است که سال‌ها بر زمین مانده بود.

وی با عنوان اینکه عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو امروز آغاز و در سال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 زاکانی با بیان اینکه در خط ال آر تی هم در نظر گرفته شده که مذاکرات آن با چین در حال انجام است، بیان کرد: در آینده ی نزدیک این مدل حمل و نقل را نیز خواهیم داشت.

شهردار تهران عنوان کرد: اکنون توسعه خطوط مترو  را در برنامه داریم، خطوط ۲،۴ ،۶ و ۷ در حال تکمیل بوده  و خط ۸، ۹ و ۱۰ هم ساخت آن آغاز و ساخت خط ۱۱ هم هفته‌های آینده آغاز می شود.

وی تصریح کرد: بودجه مورد نیاز هر کیلومتر خط مترو سه هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: ما برای تهران طراحی داریم و کار بی دلیل نمی‌کنیم، شهر را به حال خودش رها نکرده و به زودی چشم مردم تهران به ده‌ها هزار اتوبوس و تاکسی که عمده آن برقی است روشن می‌‌گردد.

زاکانی خاطرنشان کرد:  یکی از طراحی‌ها برای تهران انتقال باراندازهای تهران و پایانه‌های مسافربری به خارج از شهر است.

شهردار تهران عنوان کرد: چند منطقه ما تحت تأثیر میراث نادرست باراندازها قرار گرفته است، انتقال این باراندازها  انجام می شود و  برای آن ۶۰۰ هکتار فضا مشخص شده تا از طریق آن پرونده باراندازها در مناطق ۱۲ و ۱۶ بسته و این مناطق از این آسیب مصون گردند.

زاکانی افزود: تا دو الی سه ماه آینده پایانه فعلی شرق تهران به مساحت ۵ هکتار تخلیه و به پایانه جدید منتقل می‌شود تا کاربری جدیدی برای پایانه قدیمی داشته باشیم.

شهردار تهران تصریح کرد: همچنین برای پایانه‌های جنوب و غرب نیز طراحی کردیم که به خارج از تهران منتقل شود و در شهر تهران فقط چند پایانه موقت خواهیم داشت که مسافر را از آنجا به سمت پایانه‌های اصلی منتقل کند.

 

بیشتر بخوانید:

آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو و اتمام فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه