English

وزیر آموزش و پرورش:

در دولت سیزدهم بحران های بسیاری در آموزش و پرورش مرتفع شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: با تلاش و فعالیت های صورت گرفته در دولت سیزدهم بحران های بسیاری در آموزش و پرورش مرتفع شد.

در دولت سیزدهم بحران های بسیاری در آموزش و پرورش مرتفع شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز  اظهار داشت: شاید آخرین دیدار رسمی من در این جایگاه باشد به همین واسطه بر کارهای صورت گرفته مروری می کنم.

وی با بیان اینکه مدارس به دلیل کرونا تعطیل بود و با بازگشایی مدارس در مهر 1401 دشمن جنگ شناختی خود را آغاز کرد، افزود: مسمومیت زنجیره ای  به ویژه در بین مدارس دخترانه و دروغ هایی که از رسانه ها و شبکه اجتماعی معاندین  در آن زمان منتشر شد با شکست مواجه شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص  اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، عنوان کرد: اگر چه در اسفند ۱۴۰۱ اجرای این طرح با مشکلاتی روبرو شد اما سرانجام این مهم محقق شد.

صحرایی با عنوان اینکه ما از شهید رییسی آموختیم  هر آنچیزی که  دشمن را ناراحت میکند همان نقطه خوشحالی ما خواهد بود،  گفت: طبق اعلام گزارش شورای عالی امنیت ملی یکی از دلایل اصلی شکست توطئه‌ها، اجرای قانون رتبه‌بندی بود. 

وی با بیان اینکه اگرچه  دیگران حرف اجرای قانون رتبه بندی را به زبان آوردند اما در این دولت اجرایی شد، تصریح کرد: همچنین در این دوره تصمیمات مهم و خوبی اتخاذ شد؛ وقتی دولت سیزدهم آموزش و پرورش را تحویل گرفت چند بحران  در این وزارتخانه وجود داشت و نقطه بحرانی اول به قله رسیدن رشد جمعیت دانش‌آموزی کشور بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تمام سال‌های پیش از دولت سیزدهم  تعداد بازنشستگان بیش از افراد جذب شده بود، افزود: یعنی ۴۶۲ هزار نفر بازنشسته شده‌ و حدود ۳۰۰ هزار نفر جذب گردیدند.

صحرایی با بیان اینکه وضعیت در این راستا به جایی رسید که  رهبر انقلاب اسلامی شخصا به  دانشگاه  فرهنگیان رفته تا از بحران جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد:   سال ۱۳۹۱ آموزش و پرورش ۷۹ هزار و ۱۴۸ نیروی داشت که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۹۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه در سال آتی  ۷۲ هزار معلم و حدود ۳۰ هزار نفر هم از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند، بیان کرد: ۴۷ هزار میلیارد تومان از معوقات معلمان که مربوط به دولت قبل بود در این دولت پرداخت شد و مابقی نیز هم در دست اقدام است.

وزیر آموزش و پرورش با عنوان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا پیش از شهادتآیت‌الله رییسی ۷ هزار مدرسه در کشور ساخته شد، تصریح کرد: در مکان هایی از کشور این ساخت و سازها صورت گرفت که  هیچ تریبونی برای تبلیغ جز دعای خیر پدران و مادران وجود نداشت.

صحرایی به اجرای طرح شهید عرب اشاره کرد و گفت:  با اجرای این طرح سیستم گرمایشی و سرمایشی ۲۳ هزار کلاس درس ساماندهی و حدود ۵۷۰ مدرسه کانکسی جمع‌آوری گردید.

وی یکی از دغدغه های این دولت در وزارت آموزش و پرورش تجهیزات آموزشی دعنوان کرد و افزود: در این راستا  ۴ هزار میلیارد تومان به تهیه تجهیزات اختصاص یافت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز اکنون ۵ متر و ۲۸ سانتیمتر شده است، بیان کرد: این میزان  پیش از انقلاب کمتر از ۲ متر بوده است،.

صحرایی با بیان اینکه همه معتقدند که برنامه‌ای که این دولت برای آینده طراحی کرده است تضمین‌کننده خروج ما از چالش‌های کنونی منجر می شود، گفت:  امیدوارم ۸ هزار مدرسه‌ای که هم اکنون در حال ساخت است به کمک شما و دولت خدمت‌گذار و ادامه‌دهنده راه شهید رییسی تکمیل و تحویل شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه