English

رئیس دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرگزاری موج:

برای در امان بودن از گزش پشه آئدس چکار کنیم؟/ شلوارک پوشیدن در امارات ممنوع +ویدئو

رئیس دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت راه های در امان بودن از گزش پشه آئدس را تشریح کرد.

برای در امان بودن از گزش پشه آئدس چکار کنیم؟/ شلوارک پوشیدن در امارات ممنوع +ویدئو

دکتر فرشید رضایی، رئیس دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص پشه آئدس ، اظهار داشت: مسافرینی که به امارات، کشورهای  عربی حاشیه خلیج فارس و کشورهای دیگری  که این بیماری در آنجا  به صورت همه گیر وجود دارد مانند پا کستان و آسیای جنوب شرقی می روند  باید اطلاعات در خصوص تب دنگی و پشه آئدس را داشته باشند که در آن کشورها حین سفر مورد گزش پشه آلوده قرار نگیرد.

وی افزود: ازجمله مواردی که در این راستا باید صورت گیرد آن است که باید لباس آستین بلند، شلوار بلند و جوراب داشته و در ساعات پر گزش از هتل خارج نشود.

رضایی ساعات پرگزش و زمان فعالیت این پشه را ساعات اولیه طلوع خورشید و ساعات آخریه روز قبل از غروب  خورشید عنوان کرد و افزود: پس از غروب خورشید گزش به صفر و یا خیلی کم می شود چرا که این نوع جز پشه روز گز است.

رئیس دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد: وقتی فردی مورد گزش این پشه قرار گیرد پس از چند روز ممکن است علائم نشان داده شود اما بین 50 تا 80 درصد افراد بدون علامت و خفیف مبتلا می شوند، اگر کسی به بیماری علامت دار تب مبتلا شود بین دو تا هفت روز علائم تب دارد که میتواند استامینوفن و مایعات بسیار مصرف کنند. 

 

بیشتر بخوانید:

اینفوگرافیک/شیوع تب دنگی در ایران

 

وی با بیان اینکه فرد مبتلا باید علائم هشدار این بیماری را بشناسد، تصریح کرد: اگر یکی دو روز بعد علائم قطع تب استفراغ و درد شکمی تشدید شد بیانگر این است که فرد به نوع شدید مبتلا شده و باید به پزشک مراجعه کند، با مداخله پزشک شدت بیماری تا 10 برابر کاهش پیدا می کند.

رضایی با عنوان اینکه  اپیدمی این بیماری در کشور وجود ندارد، بیان کرد: افراد باید در حین سفر به کشورهای درگیر با این بیماری به خود مراقبتی توجه ویژه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه