English

رئیس دیوان عدالت اداری کشور:

میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شعبه‌های بدوی به چهار ماه رسیده است

رئیس دیوان عدالت اداری کشور تصریح کرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بدوی به چهار ماه رسیده است.

میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شعبه‌های بدوی به چهار ماه رسیده است
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت الاسلام و المسلمین حکمت‌علی مظفری در حاشیه دیدار ۳۰۰ نفر از شهروندان کرمانشاهی که در دعاوی حقوقی خود با مشکلاتی مواجه هستند در سالن جلسات دادگستری این استان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با راه اندازی دفاتر خدمات قضائی و برخط شدن رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان کاهش یافته است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ اصلاحاتی را در قانون دیوان عدالت اداری انجام داد که یکی از این اصلاحات درباره شکایات از تصمیمات و آرای کمیسیون‌های شبه قضائی بود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور تصریح کرد: با این اصلاحات، پرونده‌ها به صورت یک مرحله‌ای و مستقیم در شعب تجدید نظر و با حضور حداقل ۲ قاضی مورد بررسی قرار می‌گیرند و رأی مقتضی صادر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری کاهش یافته است، گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب بدوی نصف شده و هم اکنون از هشت ماه به چهار ماه رسیده است.

وی تاکید کرد: دیوان عدالت اداری در پایتخت مستقر است و نیازی به شعب استانی نیست و مجوزی برای راه‌اندازی شعب دیوان در استان‌ها نداریم.

حجت‌الاسلام مظفری ادامه داد: در گذشته دفاتر خدمات قضائی وجود نداشت و دیوان برای اینکه افراد برای تنظیم دادخواست به تهران نروند دفاتر نمایندگی در مراکز استان‌ها تشکیل داد که فعال هستند و بخشی از دادخواست‌ها را تحویل می‌گیرند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی همچنین افزود: با راه‌اندازی این دفاتر در همه نقاط به ویژه روستاهای بزرگ دیگر نیاز به حضور افراد در دیوان عدالت اداری نیست و مردم می‌توانند در منزل مدارک قضائی خود را بارگذاری کنند و در همانجا پیگیر کارشان باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه