English

هشدار قوه قضائیه به فعالین فضای مجازی/ ۱۱۳نفر در روز انتخاب بازداشت شدند + فیلم

سخنگوی قوه قضائیه گفت: فعالین فضای مجازی اکنون که انتخابات برگزار و فرد منتخب انتخاب شده از نشر مطالبی که سبب اختلاف می شود خودداری کنند.

هشدار قوه قضائیه به فعالین فضای مجازی/ ۱۱۳نفر در روز انتخاب بازداشت شدند + فیلم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه در ششمین نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم، ماه حزن و اندوه آل الله و شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفا، مهضر حضرت ولیعصر تسلیت عرض کرده همچنین نایب بر حقش و همه آزادگان جهان تسلیت می گوییم.

وی با بیان اینکه عشق به امام حسین(ع) عشق به همه خوبی است، افزود: امام الگویی است برای همه انسان هایی که میخواهند آزاد اندیش و ظلم ستیز باشد، وی احیا گر ارزش های انسانی اخلاقی است، از طریق امام میتوان خیر را از شر بشناسیم.

سخنگوی قوه قضائیه  با عنوان اینکه در این واقعه عبرت ها نیز نهفته است، بیان کرد: امام نشان داد برای احیای دین جدش و اسلام ناب محمدی حتی امام معصوم باید جانش را در این راه بگذارد.

جهانگیری افزود: این درس بزرگی در طول تاریخ به ما داده شده، مجالس عزاداری سال به سال پر شور تر برگزار می شود، هر جلسه و هر علم درس انسانیت، اخلاق و شکوه است.

وی خاطرنشان کرد: معاویه ها و یزید زمان همچنان هستند که باید به درستی از طریق پشتیبانی از امام مسیر حق را به درستی انتخاب کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که  منجر به پیروزی دکتر پزشکیان شد، اشاره کرد و گفت: جا دارد به ایشان، مردم فهیم که با حضور پر شکوه خود مشت محکمی به دها یاوه گویان زدند، تبریک گفت.

وی بیان کرد: حضور معنا دار و مسئولیت شناسانه مردم، تعداد ۵۵ میلیون رای در دو مرحله نشان گر اوج مردم‌سالاری دینی است و این مهم به جامعه جهانی گوشزد شد.

جهانگیر با عنوان اینکه در کمتر از شش ماه سه انتخابات مهم برگزار شد در کشور، خاطرنشان کرد: هر سه انتخابات با شکوه  و در کمال آرامش توام با امنیت برگزار شد و در این راستا از امنیت آفرینان به ویژه فراجا تشکر می‌کنیم که در راه صیانت از آرای مردم افراد آنها شهید  شدند.

وی افزود: امیدوارم در ادامه با کمک یکدیگر برای رفع مشکل  مردم خدمات جدید رائه گردد.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اکنون باید از رقابت انتخاباتی فاصله گرفته و با رفاقت، همدلی و وفاق دولت محترم را  در مسائل اساسی به ویژه اقتصادی و معیشت یاری کنیم.

وی عنوان کرد: قوه قضائیه نیز همانگونه که در پیام تبریک رئیس قوه بود  آمادگی دارد هر گونه تعامل  برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم انجام دهد.

جهانگیر خطاب به فعالین فضای مجازی عنوان کرد:  اکنون که انتخابات به پایان رسیده توصیه میشود  از اظهار و نظری سبب  ایجاد اختلاف که موجب خوشحالی دشمن  می شود خودداری کرده درصورت تداوم این رفتارها با برخورد قانونی روبرو خواهند شد.

وی در خصوص بعد ریزش معدن سن و ماسه در شازند، اظهارداشت: در این راستا با گزارش صمت در خصوص ریزش معدن شن و ماسه شازند اراک دستورات قضایی انجام شد، از چهار کارگر مفقود شده دو جنازه از زیر  آوار پیدا شده و دو نفر دیگر همچنان مفقود هستند، در این راستا  پرونده قضایی تشکیل و بهره بردار معدن ا حضار شد و فعلا  به قید وثیقه آزاداست،  پرونده در حال کارشناسی بوده که  تا یکماه آینده گزارش تکمیل و پرونده مورد اظهار و نظر قرار میگیرد.

وی در خصوص تخلف انتخاباتی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد:  در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۵۸ نفر دستگیر پرونده تشکیل که عمده آنها با قرار متناسب آزاد، ۶۸۵ نفر ارشاد قانونی شدند و یک سری محتوای مجرمانه مورد پالایش و نسبت به حذف آن اقدامات لازم صورت گرفت.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص جزئیات جدید از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور افزود: پس از حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور و همراهانشان پرونده‌ای تشکیل شده است و هیاتی در این خصوص ماموریت یافته که همه جوانب را از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار دهند، تا این لحظه هنوز هیات گزارشی را برای قوه قضاییه ارسال نکرده است، محض اینکه گزارش هیات واصل و اقدامات قضایی شروع شود، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

جهانگیر در خصوص تخلفات انجام شده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: ۱۱۳ نفر در روز جمعه ۱۵ تیرماه دور دوم انتخابات دستگیر شدند، این افراد مرتکب جرم و تخلف شده بودند که اغلب آنها در همان روز با تعهد و قرار تأمین مناسب و وثیقه آزاد گردیدند.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: در این مدت برای دو کانال خبری نیز اعلام جرم شد و همچنین ۴۵۰۰ صفحه در اینستاگرام که تلاش بر تشویق مردم برای تحریم انتخابات و ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه داشتند نیز شناسایی شدند.

وی در خصوص آخرین وضعیت انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، افزود: برابر مقررات، ۷۷ زندان باید به خارج شهر منتقل شوند که در حال حاضر ۴۲ زندان در حال مطالعه و احداث در خارج شهر هستن، ۳۵ زندان نیز در حال برنامه ریزی و تامین منابع لازم است.

جهانگیر تصریح کرد: از زندان‌هایی که  قبل از سال ۸۰  منتقل شدند،  ۲۶ زندان بوده و بعد از سال ۸۰ که قانون انتقال  زندان‌ها را داشتیم تاکنون ۴۳ زندان به خارج شهر منتقل شده استو  ۲۴ زندان فرسوده وجود دارد که باید تخریب شوند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به  پرونده کرسنت خاطرنشان کرد: کرسنت پرونده قدیمی بوده با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون برای تعدادی از افراد این پرونده رای صادر گردیده و حتی آرا اجرا شده است. 

جهانگیر با عنوان اینکه پرونده برخی دیگر از افراد این پرونده مفتوح است و متهمین پرونده احضار شدند و تحقیقات لازم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در دولت‌های مختلف برای کار کارشناسی در پرونده کرسنت با توجه به نقطه نظرات کارشناسی که وجود داشت تقاضاهای متعددی از قوه برای توقف رسیدگی برای تکمیل کارشناسی بود. یکی از دلایل طولانی شدن رسیدگی‌ها همین موضوع بود که هر دولتی نظرات خاصی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه