English

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

برنامه های نظام وظیفه برای کاهش خودکشی و رفتار خشن سربازان چیست؟

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا گفت: فراجا خدمات مختلفی در راستای کاهش خودکشی و رفتار خشن در بین سربازان ارائه می دهد.

برنامه های نظام وظیفه برای کاهش خودکشی و رفتار خشن سربازان چیست؟

سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص فعالیت های این سازمان در راستای کاهش خودکشی و رفتارهای خشن در بین سربازان، اظهارداشت: کلیه کسانی که میخواهند به خدمت سربازی اعزام شوند پیش از هر کاری وقتی مراجعه می کنند به دفاتر خدماتی پلیس+ 10 به پزشک معاینه معرفی می شوند، اگر در مکالمات و یا معاینه ای که توسط پزشک صورت می گیرد ایشان دارای مشکلات خاصی باشد از نظر روانشناسی آنها مورد نظر قرار می گیرند.

وی افزود: برخی ممکن است معافیت پزشکی دائم  و برخی موقت دریافت کنند، پس از اینکه پزشک آنها را معرفی کرد به کمیسیون سه نفره در آنجا نیز اگر باز هم به نتیجه نرسیدند معرفی می کنند به پزشک متخصص که اسمش هست شورای عالی پزشکی متشکل از سه پزشک متخصص است ارجاع داده می شود.

 

سردار مهری خاطرنشان کرد: بنابر این هر فرد پیش از ورود به روند سربازی هفت پزشک وی را  مورد بررسی قرار می دهند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: ممکن است مسائل مغز و اعصاب، اعصاب و روان، اورتپد، چشم و سایر بیماری هایی که در قانون پیش بینی شده در آن کمیسیون ها تصمیم گیری شود.

وی بیان کرد: کسانی که به به پادگان ها اعزام می شوند برابر ابلاغیه و مقرراتی که وجود دارد، برای همه سربازها کلاس های خاصی با موضوع روانشناسی برگزار می شود و به سربازها مشاوره داده می شود، پس از دوره های آموزشی نیز بهداری های نیز در این زمینه از مشاورین و متخصصان خاص استفاده می کنند که حداقل ماهی یکبار با این سرباز ها کلاس های آموزشی برگزار می کنند.

 

بیشتر بخوانید: 

مشمولان بالای ۳۵سال سن و دارای دو فرزند از خدمت سربازی معاف شدند

مشمولان غیرغایب و افراد نظام وظیفه می‌توانند تا پایان محرم و صفر به زیارت عتبات بروند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه