English

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری نیاز به استقراض بانکی ندارد

مدیرعامل تامین اجتماعی کشور گفت: با کارهای صورت گرفته علیرغم دولت قبل امروز نیاز به استقراض از بانک وجود ندارد.

تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری نیاز به استقراض بانکی ندارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: در دولت سیزدهم با تاکیدات شهید جمهور  تحولات خوبی  در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت.

وی افزود: سازمان تامین امروز با بیش از ۴۶ میلیون جمعیت  کارکرد خود در حوزه مختلف به ویژه اجتماعی - اقتصادی دارد و از اثرگذار ترین سازمانهای کشور است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم  به حل چالش های اساسی توجه ویژه شد، خاطرنشان کرد:  به دلیل ناترازی و کسری نقدینگی در پرداخت حقوق و مستمری، حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سال ۹۲ تا پایان ۱۴۰۰ بدهی فقط به بانک رفاه ایجاد شده بود، اما امروز از بحران سازی های افراطی برای جبران ناکامی‌ها در صندوق عبور کرده‌ ایم.

 

بیشتر بخوانید:

نشست خبری مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی

 

موسوی خاطرنشان کرد: در ابتدای این دولت ۵ هزار میلیارد کسری نقدینگی برای پرداخت مستمری بازنشستگان داشتیم و تامین مالی آن بسیار سخت بود.

وی تصریح کرد: امروز با آرمانی که در تغییر شاخص کلان اقتصادی کشور در دولت سیزدهم اتفاق افتاد از سال ۱۴۰۲ تا کنون برای پرداخت ۵۳ هزار میلیارد تومان مستمری  بازنشستگان  یک ریال از نظام بانکی استقراض نکردیم؛ از آن لاپوشانی و نا کارآمدی عبور کردیم و نیازی به استقراض نداریم.

موسوی با اشاره به اینکه اراده دولت سیزدهم بسیار بزرگ بود و خوش حساب ترین دولت ها برای این سازمان، دولت سیزدهم بود، بیان کرد: میزان ۲۶۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان پرداخت شده است، کل پرداخت بدهی در دولت‌های قبلی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که در دولت سیزدهم ۳و نیم برابر شد.

وی با عنوان اینکه توسعه مراکز درمانی  یکی از کارهایی بود که در حوزه درمان تامین اجتماعی صورت گرفت، افزود: در این راستا باید از همه تلاشگران و جهادگران به ویژه در  زمان کروناکه کارهای بزرگی انجام دادند، تشکر کرد.

موسوی خاطر نشان کرد: دو نوع خدمت درسازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان ارائه می‌دهد که  یکی مستقیم که ۱۰۰ درصد رایگان و دیگری خدمات غیر مستقیم بود  که به صورت خرید خدمت انجام می شود.

مدیرعامل تامین اجتماعی کشور تصریح کرد: یکی از کارهای صورت گرفته  بخش درمان مستقیم در دولت سیزدهم  گسترش و توسعه خدمات مستقیم با اضافه شدن بیش از ۴۰ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصص و بیمارستانی بود که در این دوره به بهره برداری و یا جایگزین مراکز فرسوده شد؛ عمدتا این مراکز در مناطق محروم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات غیر مستقیم در راستای افزایش خدمات و کاهش پرداختی  بیمه شدگان کارهای مختلفی انجام شد؛ حتی یک قلم دارو از نظام بیمه ای حذف نشد بلکه ۲۰۰ قلم داروی جدید نیز به خدمات بیمه ای اضافه شد.

مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: در حوزه خدمات ناباروری، در این دولت کارهای خوبی انجام شد و این خدمت تحت پوشش بیمه ای قرار گرفت .

وی در خصوص حوزه پیشگیری از بیماری ها، بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۷ کلینیک دیابت و فشار خون در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی راه اندازی شده و خدمات رایگان ارائه می کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در این دولت واگذاری های مسکن و محصولات پتروشیمی که در دریا گم شده بود اتفاق نیفتاد، و حتی یک مورد نمی توانید در این خصوص پیدا کنید.

موسوی عنوان کرد: رییس جمهور شهید در کنار اقتضای کارآمدی، یکی از اولویت ها تاکید بر  عدم کج کاری و فساد داشتند.

وی با عنوان اینکه بحث متناسب سازی و  معیشت بازنشستگان  یکی از دغدغه ها شهید جمهور بود، خاطرنشان کرد:  مجلس تکلیفی در قانون برنامه هفتم و بودجه گذاشتند یک هفته قبل انتخابات این قانون ابلاغ و مصوبه ای از سوی دولت ارائه شد که ۳ میلیون علی الحساب در این راستا پرداخت شود.

موسوی در ادامه افزود: این میزان پرداختی برای ما بسیار سنگین و بالغ بر  ۱۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که با تلاش شبانه روزی همکاران این میزان تامین و پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: متناسب سازی احکام بر اساس قانون تکالیف هفتم اجرایی خواهد شد، تکالیف قانونی است و بازنشستگان نگران این موضوع نباشند.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی به پوشش بیمه اتباع بیگانه نیز اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۴ میلیون اتباع داریم که طبق قانون باید تحت پوشه قرار بگیرند کارفرمایان باید حق بیمه کارگران خارجی را بدهند که امسال می‌خواهیم حدود یک میلیون نفر را بیمه کنیم.

وی در توصیه ای خطاب به رئیس جمهور منتخب عنوان کرد: با همان آرامش و رویکردی که در خصوص سیاست‌های ابلاغی رهبری دارند از حاشیه سازی فاصله گرفته، اطرافیان وی  حقایق را به طور کامل به ایشان منتقل کنند تا بتوانند تصمیم درست بگیرند و انتظارات مردم را محقق کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه