English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

ورزشکاران کدام رشته ورزشی از سربازی معاف می شود؟/ لژیونرهای سرباز تعیین تکلیف می شوند+ویدئو

یکی از مشکلاتی که امروز ورزشکاران با آن روبرو هستند، مشکل سربازی است که هر ساله به آن پرداخته می شود.

ورزشکاران کدام رشته ورزشی از سربازی معاف می شود؟/  لژیونرهای سرباز تعیین تکلیف می شوند+ویدئو
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، با انتشار لیست بازیکنان ملی‌پوش مشمول خدمت سربازی  بار دیگر بحث معافیت یا انجام تعهدات سربازی برای فوتبالیست‌ها در محافل و رسانه های مختلف داغ شده است.

در لیستی که امسال ارائه شده نام ستاره‌های مطرحی دیده می‌شود که باید در سال‌های آینده تکلیف خدمت سربازی آنها  مشخص شود و یا راهی خدمت مقدس سربازی گردند؛ هرچند سربازی برای ورزشکاران بسیار آسان است چرا که بر اساس حرفه خود در بازشگاه های نظامی فعالیت می کنند اما برای بسیاری از  آنها که در تیم های شاخص کشور بازی می کنند و یا لژیونر هستند شاید قدری سخت باشد.

خدمت سربازی با این حجم از بازیکنانی که به زودی مشمول خدمت سربازی می شوند اکنون بیش از هر زمانی دیگر تبدیل به یک چالش جدی شده، مسئولین ذی‌ربط هرچه زودتر باید راهکاری درست و چاره‌ای بیاندیشند تا بازیکنان خدمت مقدس سربازی را پشت سرگذاشته و البته تیم‌های تحت قرارداد با آنان نیز، دچار مشکل نشوند.

 

مرداد ماه لژیونرهای سرباز تعیین تکلیف می شوند

سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در خصوص تعیین تکلیف ورزشکاران مشمول خدمت سربازی، اظهار داشت: توافقی  بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح در گذشته در این راستا صورت گرفته بود. 

وی با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته  سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال از معافیت ورزشی برای خدمت سربازی برخوردار بودند  و در سال گذشته  چندین بار زمان آن تمدید شد.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا خاطرنشان کرد: در حال حاضر  زمان این توافق نامه به پایان رسیده و همه افرادی که از این معافیت ها استفاده کردند طبق قراردادی که با فدراسیون های این سه رشته ورزشی صورت گرفت تا اول مرداد ماه این مسئله به اتمام می رسد.

سردار مهری با اشاره به اینکه معافیت بخش عمده ای از این افراد تحصیلی است، عنوان کرد: تعداد مابقی آنها که زیاد هم مردادماه جلسه ای با حضور وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح انجام خواهد شد و براساس قوانین و مقررات موجود برای این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

خرید خدمت سربازی اجرا نخواهد شد

مشمولان اعزامی پایه خدمتی مرداد ماه سال ۱۴۰۳ فراخوانده شدند

برنامه های نظام وظیفه برای کاهش خودکشی و رفتار خشن سربازان چیست؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه