English

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

توضیح سازمان تبلیغات درباره لغو مجوز هیئت حرمت‌شکن‌ کرجی+ فیلم

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور گفت: هیئت حرمت‌شکن کرجی پیش از دهه نیز تذکر دریافت کرده بود.

توضیح سازمان تبلیغات درباره لغو مجوز هیئت حرمت‌شکن‌ کرجی+ فیلم

حجت‌الاسلام مجید  باباخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره حرمت‌شکنی در برخی از هیئت مذهبی در دهه نخست محرم سال جاری، اظهار کرد: عمده هیئت و مردم ما در محیط هیئت هیچ حرمت‌شکنی ندارند و سعی می‌کنند  علیرغم وجود سلایق مختلف حریم‌ها را نگهدارند.

وی افزود: امکان دارد در خیابان فردی حرمت‌شکنی کند و دسته عزاداری نیز از آنجا عبور کند، این موضوع ربطی به آن ندارد که  بگوییم فرد بخواهد به حرمت هیئت خدشه وارد کند.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، بیان کرد: یک‌سری ناهنجاری‌ها در جامعه وجود دارد، اما ربطی به این ندارد که آن فرد می‌خواهد حرمت هیئت را بشکند و ربطی نیز به هیئت ندارد.

باباخانی بیان کرد: آن جلوه‌هایی که در طول سال در جامعه ناهنجاری بوده در دهه محرم ادامه پیدا کرده، اما جایی که از قصد بخواهد حرمت فضای هیئت و  این مناسک را بشکند، ما این جریان را به صورت جدی ندیدیم و آمارها بسیار بالا نیست.

وی خاطرنشان کرد:  هیئت مذهبی ما زبان صحبت با مردم جامعه را بلد هستند و می‌توانند به نحوی عمل کنند که علیرغم حضور دیدگاه‌های مختلف در هیئت این حرمت‌ها نگهداشته شود.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی  تصریح کرد: روضه امام حسین(ع) جای همه افراد با همه دیدگاه‌ها است، هر کسی گناه پنهان و پیدا دارد و به مراسم اباعبدالله می‌آید، این صحیح بوده، اما نباید حین حضور در مراسم مرتکب حرمت‌شکنی آشکار شویم.

وی درباره لغو هیئت کرجی که در دهه اول محرم شاهد حرمت‌شکنی آن بودیم، خاطرنشان کرد: این هیئت از پیش از دهه محرم تخلفاتی داشته که به آن تذکراتی داده شد، تذکر دوم که رفتار برنامه‌ریزی شده‌ای بود و اتفاقی که رقم خورد، خود به خود سبب لغو مجوز آنها شد.

باباخانی عنوان کرد: در این راستا سازوکار و کمیسیونی وجود دارد که این موضوعات را مورد بررسی قرار می‌دهد، البته بسیار نادر است که منجر به لغو مجوز  شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه