English

قاضی دادگاه:

حضور نیروهای ایرانی در عراق و سوریه برای مقابله با تکفیری ها قانونی است

قاضی دادگاه گفت: علیرغم برخی صحبت ها در حضوص حضور نیروهای ایرانی در عراق و سوریه برای مقابله با تکفیری ها گفته می‌شود این حضور کاملا قانونی و بنا به درخواست دول این کشورها بوده است.

حضور نیروهای ایرانی در عراق و سوریه برای مقابله با تکفیری ها قانونی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت دولت تروریستی آمریکا  امروز صبح در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی ویژه امور بین‌الملل به ریاست قاضی حسین زاده برگزار شد.

ریاست دادگاه در این جلسه اظهار داشت:  دادخواهی خانواده های شهدا علیه دولت آمریکا  متشکل از  ۷۲۵ نفر از اتباع ایرانی تشکیل شد.

وی افزود: این پرونده ۵۹ کلاسه می باشد و براساس قانون مقابله با تشدید تروریسم، دولت ایران این اجازه را دارد که علیه متخاصمین و دولت معاند طرح دعوی کند.

وی افزود: دولت آمریکا با حمایت از گروه‌های تروریستی متعدد اعمالی انجام داده است که مصداق تروریسم است، لذا می‌توانیم در این محکمه به جنایات آمریکا رسیدگی کنیم.

قاضی حسین زاده خاطرنشان کرد: در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات آمریکا اعلام می‌کنند که ما داعش را به وجود آوردیم و آنها را مورد حمایت قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: شکات این پرونده از ۲۸ استان بوده و این پرونده ملی است.

 

بیشتر بخوانید:

دومین دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم

 

حبیب‌الله پیشوا، وکیل وراث مرحوم شهید ستار اورنگی، از شهدای مدافع حرم ضمن حضور در جایگاه در خصوص صلاحیت رسیدگی این دادگاه برای رسیدگی به دعاوی دولت آمریکا، اظهارداشت: این دادگاه با توجه به قانون صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دول خارجی مصوب سال ۱۳۹۰ و همچنین قانون الزام دولت به پیگیری جبران خسارت ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی مصوب سال ۱۳۹۵، قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی دولت آمریکا مصوب سال ۱۳۶۸، قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه تروریستی آمریکا در منطقه مصوب سال ۱۳۹۶، قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم مصوب سال ۱۳۹۴ و قوانین اقدامات متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در مقابل آمریکا مصوب سال ۱۳۹۴ و قوانین کنفدراسیون‌های بین‌المللی مبارزه با تروریسم و با توجه به اقدام خواندگان در حمایت مستقیم و غیرمستقیم اطلاعاتی و نظامی، لجستیکی، مالی و رسانه‌ای و سایر پشتیبانی‌های آن‌ها از اقدامات گروه‌های تروریستی صلاحیت رسیدگی به دعاوی علیه دولت آمریکا را دارد.

پیشوا با عنوان اینکه علاوه بر این قوانین می‌توان به دیگر قوانین موضوعه نیز اشاره کرد، افزود: از جمله آن ماده واحده قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی دولت آمریکا مصوب سال ۱۳۹۶ است که صراحتا به سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ایران اشاره دارد.

این وکیل دادگستری خاطر نشان کرد: دولت آمریکا در ایجاد، تقویت و حمایت تروریسم و افراطی‌گری علیه مردم کشورهای مختلف منطقه فعالیت کرده است، نیروهای ما جهت دفاع از جان و مال مردم بی‌گناه و بی‌دفاع منطقه در میدان جنگ نیابتی آمریکا با گروه‌های تروریستی حاضر شده‌اند و در قالب مبارزه با تروریسم جان خود را تقدیم کرده‌اند.

وی عنوان کرد: اگر حمایت‌های همه جانبه و ثابت شده‌ دولت آمریکا از گروه‌های تروریستی نبود، این گروه‌ها تا این میزان در منطقه غرب آسیا و دیگر مناطق قدرت جولان نظامی و اقدامات مخرب نداشتند.

پروین نراکی همسر شهید مدافع حرم حمید تقوی فرد ضمن حضور در جایگاه با تشکر از قوه قضائیه برای برگزاری این دادگاه بین المللی، اظهارداشت: دولت آمریکا با حمایت های خود از گروهک تروریستی که بر خلاف حقوق بین المللی است، به دنبال استفاده ابزاری از گروهک‌های تروریستی تکفیری در تحقق اهداف و منافع شوم و استکباری خود در نقاط مختلف جهان هستند.

وی افزود: علاوه بر آن آمریکا با تهدید مرزها و نفی استقلال و تمامیت ارضی به امنیت و آسایش مردم شریف ایران ضربه وارد کرده است.
این همسر شهید مدافع حرم با بیا اینکه اگرچه آمریکا خود را در صف مبارزه با تروریست عنوان می کنداما همه شواهد و مستندات، دال بر ارتباط بین آمریکا با گروه‌های تروریستی تکفیری دارد، تصریح کرد:  تامین تسلیحات گروهک تروریستی داعش در ادوار مختلف فعالیت‌های تروریستی توسط ایالت متحده آمریکا، مورد اذعان دولتمردان، سیاستمداران و سناتورهای آمریکایی بوده و به یکی از دلایل تقویت داعش تبدیل شده است.

عیوض شهابی یکی از از رزمندگان مدافعان حرم که بعنوان شهود در جایگاه قرار گرفت، خاطرنشان کرد:  آمریکا  یکی از پشتیبانان مالی و تجهیزاتی بود و به همین دلیل سبب گردید شکست آنها در  سوریه و عراق  توسط نیروهای مقاومت دیر تر انجام شود.

وی افزود: در عملیات های مختلفی برای مقابله با داعشی ها حضور داشتم و در یکی از این عملیات‌ها که داعشی‌ها در محاصره بودند به عینه دیدم که هواپیماها و خودروهای سنگین آمریکایی‌ها به آن‌ها تجهیزات رساندند.

این رزمنده مدافع حرم خاطرنشان کرد:  ما شاهد آن بودیم که  سر اسیران را بریدند،  کردن شکم زن‌های باردار را پاره، به زنان و دختران تجاوز و تله‌های انفجاری به سر اسرا بستند.

شهابی  با عنوان اینکه داعش یک تهدید جهانی  نه تنها برای  مسلمانان بلکه برای بشیرت بود، بیان کرد:  از اوایل انقلاب تا کنون  شاهد این هستیم هر زمان در برابر آمریکایی‌ حضور پیدا کرده‌ایم توانستیم آنها را شکست دهیم.

رفیعی یکی دیگر از  شاهدین پرونده  با بیان اینکه  داعش پس از موفقیت هایی که با حمایت آمریکا کسب کرد به سمت مرزهای ایران حرکت کردند، بیان کرد: سند این موضوع موجود است و اگر مرزبانی و همراهی نظامیان ایرانی با گروه های مقاومت نبود امروز به داخل کشور پیشروی کرده بودند.

وی عنوان کرد:  حضور ما در سوریه عراق قانونی بود اما این سوال را باید پرسید که چرا آمریکا آمد؟

رفیعی با اشاره به اینکه بارها از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شنیده‌ام که می گفتند  من برای کمک به نیروهای مقاومت آمده ام  و نه مداخله در کار آنها، به همین دلیل ترامپ ریاست وقت جمهوری آمریکا دستور ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را  اعلام‌کرد.

وی با اشاره به اینکه ما شاهد آواره شدن بسیاری از  کودکان و زنان بودیم، گفت: پس از آزادی شهرها شاهد اشتیاق کودکان بودیم اما دیگر شهری برای زیست نبود و جای خمپاره در نقاط مختلف آن بود.

صادق اشک تلخ یکی دیگر از شهود شاهدان خاطرنشان کرد: آمریکایی نقش مستقیمی در حمایت از داعش داشتند؛ در یکی از عملیات‌ها داعشی‌ها در حال شکست بودند شاهد بودیم جنگنده‌های آمریکایی آمدند و مانع آن شکست گردیدند.

وی با بیان اینکه داعشی‌ها مردم را تهدید می‌کردند که با آنها همکاری کنند در غیر این صورت زنان آنها را به کنیزی می برند، تصریح کرد: در اسلام واقعی و ناب چیزی از سلاخی کردن انسانها نیست، آنها تنها بدنبال انتشار اسلام هراسی در جهان بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه