English

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

بندهای مالی اساسنامه فنی‌وحرفه‌ای تشریح شد/ تخصیص ۲ درصد از فروش کالاهای قاچاق به مهارت‌آموزی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بندهای مالی اساسنامه فنی‌وحرفه‌ای گفت: یکی از این بندها تخصیص ۲ درصد از فروش کالای قاچاق به مهارت‌آموزی است.

 بندهای مالی اساسنامه فنی‌وحرفه‌ای تشریح شد/ تخصیص ۲ درصد از فروش کالاهای قاچاق به مهارت‌آموزی

مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره تغییر در نوع فعالیت مربیان فنی‌وحرفه‌ای، اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاقی که پایان سال گذشته رخ داد، پایان انتظار  حدود 50 ساله همکاران ما در بخش‌های مختلف سازمان  برای تصویب اساسنامه  فنی‌وحرفه‌ای در مجلس شورای اسلامی بود. این اساسنامه 18 بند دارد که یکی از این بندها  کاهش ساعت کاری مربیان براساس سرفصل‌های مجموعه آموزشی کشور است.

وی افزود: در گذشته ساعت کاری همکاران  مربی 44 ساعت بود که  براساس این مصوبه  به 24 ساعت کاری و 6 ساعت پژوهش  کاهش پیدا کرده است. اتفاق مهم دیگر بحث رتبه‌بندی مربیان بود که مصوب شد. اجرایی  شدن این قانون که الزام‌آور است نیاز به تدوین شیوه‌نامه‌های اجرایی دارد. البته  بخشی از آن در کمیسیون‌های مربوطه انجام شده است.

 

رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور بیان کرد: به‌طور مثال، بندهای مالی را در کمیسیون بودجه دولت  مصوب کردیم که در جلسات پیش‌رو توسط هیئت وزیران ابلاغ خواهد شد، مابقی نیز  به همین شکل در حال تدوین است و پس از نهایی شدن ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: بحث افزایش بودجه سازمان موضوعی کلان بوده که شامل مربیان و مجموعه همکاران در مشاغل مختلف شده و  به نگهداری  شایسته زیرساخت‌های موجود و  توسعه زیرساخت‌های موردنیاز در این بخش کمک می‌کند. ما مسیر‌های متعددی را دنبال کردیم که یکی از آنها  از محل قانونی بودجه سالانه دولت بود از اینرو   در بودجه سال جاری با رشد 48 درصدی روبه‌رو بودیم که عدد قابل‌توجهی است.

عظیمی عنوان کرد: این موضوع به دریافتی همکاران در سال جاری کمک می‌کند. بندهایی از اساسنامه نیز منابع مالی  فراوانی  را نصیب سازمان خواهد کرد. البته مهم‌تر از درآمدها  ماموریت‌هایی است که در کنار آن انجام خواهد شد. به‌طور  مثال، نیم در هزار بودجه عمرانی کشور صرف آموزش کارکنان و کارگران همان پروژه‌ها خواهد شد. این یک مسئله دوسویه است که هم برای سازمان درآمد ایجاد می‌کند و هم  کارگران شاغل در پروژه‌های عمرانی را دارای مهارت خواهد کرد و  با تحقق این مهم در  ادامه دارای شغل پایدار  خواهند شد.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف تخصیص یک در هزار مزد کارگران کشور  به فنی‌وحرفه، آموزش کارگران بوده که این نیز منبع درآمدی قابل‌توجهی است. منبع مالی دیگر ۲ درصد از فروش کالای قاچاق کشور  در سال  محاسبه شده که به سازمان پرداخت شود. 

رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای خاطرنشان کرد: اینها بخشی از مصوبات مالی  اساسنامه این سازمان بوده که اگر هیئت وزیران ابلاغ کنند،  از ابتدای  سال محاسبه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه