English

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

زائرین اربعین به این نکات بهداشتی توجه کنند/ نگرانی از شیوع تب دنگی در کشور

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گفت: زائران اربعین باید به این نکات بهداشتی برای تداوم سلامتی خود توجه داشته باشند.

زائرین اربعین به این نکات بهداشتی توجه کنند/ نگرانی از شیوع تب دنگی در کشور

علی شریفان، دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، اظهار کرد: یک بیماری که محتمل است در کشور با آن مواجه شویم، بیماری تب دنگی است که از طریق پشه آئدس   منتقل می‌شود. این پشه در برخی از استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان، چابهار و گیلان بیشتر دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری وجه خاصی دارد و از طریق پشه منتقل می‌شود و وقتی فرد مبتلا می‌شود به انسان دیگر انتقال نمی‌دهد، اما این نگرانی وجود دارد که  یک پشه می‌تواند چندین انسان را بیمار کند، بنا بر این در زمان نیش زدن این پشه که اکثرا اول صبح و اوایل شب است، این موضوع در خوابیدن در فضای باز باید رعایت شود و از پشه بند، لباسای پوشیده یا خوابیدن در فضای بسته در نظر گرفته شود.

شریفان با اشاره به اینکه علائم این بیماری شامل بدن درد، تب و برخی از علائم گوارشی و احساس لرز است، افزود: باید این نکات درنظر گرفته شده و پس از احساس آن به مراکز درمانی مراجعه شود تا درمان به موقع صورت گیرد.

دبیر بهداشت و درمان ستاد اربعین گفت: نکته دیگری که احتمال دارد در این تجمعات با آن روبه‌رو  شویم، بحث گرمازدگی است. در این مورد بهترین حفاظت، همان حفاظت فیزیکی است. افراد بهتر است در سایه حرکت کنند، از لباس‌های سفید و بازتاب‌دهنده نور مانند کلاه‌های سایه‌بان‌دار و چفیه استفاده کنند، ظرف‌های کوچک آب به همراه داشته باشند، البته آب به تنهایی جوابگو نخواهد بود و باید از الکترولیت بدن نیز باید تامین شود که در میوه و سبزیجات وجود دارد.

وی تصریح کرد: باید از پمادهای ضدآفتاب استفاده شود. البته کودکان و زنان باردار باید از ضدآفتاب‌های خاص استفاده کنند، اما برای دیگر افراد، زینک اکساید نیز کفایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه