English

معاون اول قوه قضائیه:

آنچه مانع رسیدن به کرامت انسانی است را باید از بین ببریم

معاون اول قوه قضائیه گفت: ما در گفتمان محافل علمی می گوییم انسان دارای ارزش است و آنچیزی که مانع این کرامت می شود را از بین می بریم.

آنچه مانع رسیدن به کرامت انسانی است را باید از بین ببریم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه در همایش سراسری مدافعان حقوق بشر انقلاب اسلامی و گرامیداشت روز بسیج حقوقدانان اظهار داشت: امروز حقوق بشر در دنیا دو مبنا دارد یک مبنا می کوشد که انسانیت، عواطف و دیعه الهی را  رشد داده و به آن توجه کند، دیگری سعی بر مخدوش کردن انسانیت دارد.

وی با بیان اینکه لازم است از مبنای دینی معرفتی اسلامی  و حقوقی خودمان  که بر پایه  اصلی دینی معرفتی است پیش برویم، افزود: تفاوت های این دو را وقتی میبینیم به مرز و مبنای آن می رسیم جنایت را پدیدار می بینیم، ما در گفتمان محافل علمی می گوییم انسان دارای ارزش است و آنچیزی که مانع این کرامت است را از بین می بریم.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: امروز اسرائیل با همه جنایتی که در غزه انجام داده و اقدام به نسل کشی می کند هم پیمانانش با اینکه از اعلامیه حقوق بشری دم می زنند اما از جنایات رخ داد صحبت کرده و برای آن کف می زنند؛ این نوع ادبیات با ادبیات دینی ما در تضاد است، ما برای کرامت انسانی ارزش قائل هستیم و نمی توانیم آن را نادیده بگیریم.

 

 باید به فکر فلسطین و آینده پسارژیم صهیونیستی باشیم

آیت الله کعبی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جمهوری اسلامی قانون اساسی که امام راحل ایجاد کردند به شریعت اسلامی مبتنی بر مردم سالاری توجه ویژه ای شده است، بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی عزم و اراده الهی ملت با رهبری امام راحل ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد.

وی اضافه کرد: امروز هم جهان به دو بلوک تقسیم شده است که بلوک اول، اسلام ناب محمدی با مکتبی اهل بیت که با موضوع محور مقاومت و بلوک دوم، که رو به افول است به سرکردگی آمریکا و اسرائیل است.

آیت الله کعبی ادامه داد: مقاومت اسلامی امروز به عنوان هنجاری که صلح و دوستی را ایجاد می کند برآمده از انقلاب اسلامی ایران است. ما باید اتحادیه حقوقی محور مقاومت اسلامی را تشکیل بدهیم و اعلامیه حقوق بشر اسلامی یکی از این اقدام های ما می‌تواند باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما از الان باید به فکر فلسطین و آینده و دوران پسارژیم صهیونیستی باشیم و علما از امروز باید به فکر باشند. ظرفیت های دیگری داریم که برای طراحی نظام حقوق بین الملل می توانیم از آن استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه