English

کفش مناسب پیاده روی اربعین باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

با توجه به در پیش بودن ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) هرساله خیل عاشقانه ایشان پای پیاده به زیارت ایشان می روند که برای هرچه بهتر این زیارت باید به نکات مختلفی توجه کرد.

کفش مناسب پیاده روی اربعین باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، با توجه به در پیش بودن ایام اربعین اباعبدالله الحسین(ع) هرساله خیل عاشقانه ایشان پای پیاده به زیارت ایشان می روند که برای هرچه بهتر این زیارت باید به نکات مختلفی توجه کرد که یکی از آن توجه به انتخاب کفش مناسب است.

جهت پاسخ به این پرسش که چه نوع کفش برای پیاده روی اربعین مناسب است تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید، تهیه کفش در این سفر معنوی یکی از نکات مهم است چرا که  دارا بودن کفش نا مناسب سبب التهاب و تاول در پاها می شود.

در انتخاب کفش نیاز نیست محصولات گران قیمت خریداری شود تنها باید فشار و ناراحتی در پاها احساس نشود برای اینکار چند روزی پیش از رفتن به سفر از کفش ها استفاده و با آن چند دقیقه پیاده روی کنید چرا که  برای رفتن به پیاده روی اربعین حداقل ۳ روز متوالی حدود ۷-۸ ساعت در روز پیاده روی خواهید داشت و در صورت  اذیت شدن و آسیب به پا دیگر نمی توانید به راه خود ادامه دهید.

اگر کفش مورد نظر خود را بپوشیده،حداقل ۵ دقیقه با آن راه رفتید و در این مدت به انگشتان پا، روی پا و کف پا  هیچ فشار یا ناراحتی احساس نکردید این کفش می تواند یک کفش مناسب برای اربعین باشد.

کف کفش مهمترین بخش انتخاب شماست، چون مستقیما روی عملکرد و سلامت پاهای شما تاثیر می گذارد. کفش خوب باید کف نرم و ضربه گیر داشته باشد (زانوها و مفاصلتان بعد از سفر دچار درد و یا خدایی نکرده مشکلات جدی تر نشوند)، متعادل و صاف باشد (شیب نداشته باشد)، پا را حمایت کند (که بعد از ۳ روز راه رفتن پاهایتان به بیرون نخزد!)

کفش در مسیرهای طولانی است که خود را نشان می دهد بخصوص در کفش ورزشی زنانه دقت کنید چون خانم ها بیشتر در معرض سختی های راه هستند.

باید دقت شود که هر پایی قوس خاص خود را دارد و در این زمینه هیچ کفشی استاندارد نیست، بهترین کفش برای پیاده روی اربعین آن است که قوس داخلش با قوس پای شما بیشتری هماهنگی را داشته باشد. برای راحتی تنظیم، می توانید از کفی های طبی مناسب استفاده کنید.

یکی از ویژگی های حائز اهمیت در انتخاب کفش اربعین سبک بودن آن است چرا که  شما می خواهید چند روز پیاده روی کنید و شاید در ابتدا آسان به نظر برسد، اما وقتی به آخرهایش نزدیک می شوید سختی راه به شما غلبه خواهد کرد. جالب اینجاست که برخی می گویند «خب راه طولانیه دیگه معلومه که سخته» و علت چنین نظری این است که کفش مناسب را امتحان نکرده اند. زمانی که با کفش مناسب در رویداد اربعین شرکت کنید، متوجه تفاوت کیفیت سفر خواهید شد.

اگر کفش مناسب برای پیاده روی نداشتید با آن راحت نبودید لازم نیست نگران باشید چرا که میتوانید از انواع صندلی طبی و دمپایی پلاستیکی استفاده کنید، با توجه به گرمای هوا پای شما نیز می تواند هوای بیشتری بخورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه