English

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

اول مهر امسال دغدغه نیروی انسانی نخواهیم داشت

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اقدامات صورت گرفته اول مهر امسال دغدغه نیروی انسانی نخواهیم داشت.

 اول مهر امسال دغدغه نیروی انسانی نخواهیم داشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، علی فرهادی در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش با تبریک روز خبرنگار و تشکر بابت همراهی آنها در انجام کار خطیر اطلاع رسانی، اظهارداشت:  آموزش و پرورش قلب تپنده امید، امید بخشی، سرچشمه جریان مقدس دانایی و یادگیری است، چرا که بعد از خانواده شاید مقدس‌ترین بخش حاکمیت باشد.

وی افزود: مدرسه در دستگاهی به نام آموزش و پرورش مدیریت می شود، فرق معلم با سایر کارکنان دولت این است که  معلم از جنس پدر و مادر است وکار آنها  را ادامه می‌دهد.

فرهادی تصریح کرد:  خبررسانی و آگاهی بخشی در آموزش و پرورش رسالت بزرگی است، خبرنگاران بخشی از مولفه‌های مهم جریان تعلیم و تربیت در کشور هستند آنها همزمان رزق ثواب تعلیم و تربیت را نصیب خود می کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در این مدت تلاش شد جریان اطلاع رسانی در این وزارتخانه به نحوی صورت گیرد که خانواده‌ها دچار دغدغه کمتری شوند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدی  حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر  جمعیت دانش آموزی ما خواهد بود، عنوان کرد: مدیریت در این دستگاه بسیار سخت تر شده است، آموزش و پرورش ۴۴.۲ درصد کل دولت است ولی بودجه‌ای که دریافت می‌کند حدود ۱۰ درصد بودجه دولت است و این باید حتما تغییر کرده و رشد یابد.

فرهادی خاطرنشان کرد:  آموزش و پرورش از نظر توسعه فضاهای آموزشی از سال ۱۳۸۲ تا کنون که حدود 21 سال می‌گذرد بسیار افزایش پیدا کرده، ولی در سال ۱۳۸۲ حدود ۷۹ هزار سرایدار و خدمتگذار داشتیم و در حال حاضر تعداد این نیروها ۵۱ هزار نفر است .

سخنگوی وزارت  آموزش و پرورش  با عنوان اینکه  اینکه بیش از یک پنجم نیروهای موجود در آموزش و پرورش که حقوق بگیر آموزش و پرورش هستند در حدود سه سال اخیر جذب شده اند تصریح کرد: در سه سال اخیر تعداد ردیف های استخدامی تعلق پیدا کرده به آموزش و پرورش عدد خوبی بوده و فقط امسال حدود ۱۰۵  هزار ردیف جذب شده، امسال سه آزمون استخدامی بزرگ داشتیم، در آزمون آموزگاری سال گذشته ظرفیت ۲۸ هزار نفر بود ولی در مرحله اول اعلام نتیجه آزمون ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر قبول شدند امسال با همان ظرفیت ۲۸ هزار نفر در مرحله اول، ۲۱ هزار نفر قبول شدند، سایر ظرفیت هایی هم که خالی مانده مربوط به سهمیه ها و مواردی است که در آزمون ها طبیعی است.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر  نظام رتبه بندی معلم ها تثبیت شد، افزود: سال گذشته  ۵۷۲ هزار معترض طرح رتبه بندی معلم ها را داشتیم که اکنون این میزان تقریبا به صفر رسیده است؛ سال گذشته حدود ۲۳۰ هزار معلم کم داشتیم این عدد امسال چیزی حدود حداقل ۵۰ هزار کمتر شده و به سمت بهبود در حرکت هستیم و میزان کمبود به روش‌های دیگر جبران خواهد شد.

فرهادی با اشاره به اینکه  اینکه امسال برای اول مهر دغدغه نیروی انسانی نخواهیم داشت، گفت: اخیرا تصمیمی  در خصوص تامین نیروی انسانی اتخاذ شد که برای مهر ماه، ناظر به بخشنامه بازنشستگی، بخشنامه ای که گفته بود مطابق ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری معلمان باید تا ۳۰ سال و شصت سال خدمت کنند که به زودی با توجه به اینکه برنامه هفتم ابلاغ شد( این بخشنامه موقعی صادر شد که برنامه هفتم ابلاغ نشده بود و ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری جاری بود) این بخشنامه همین روزها اصلاح می‌شود و موارد انگیزه بخشی و از جنس پاداش در نظر گرفته می شود و برای افرادی که استمرار خدمت دارند تا زمانی که بحران کمبود نیروی انسانی از طریق جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی رفع شود که که دو سالی زمان می برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه