English

مدیر مجموعه نیاوران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

نمایشگاه آثار ناملموس عاشورایی در مجموعه نیاوران برپا می شود

مدیر مجموعه نیاوران گفت: در آستانه اربعین حسینی نمایشگاه آثار ناملموس عاشورایی در مجموعه نیاوران برپا می شود.

نمایشگاه آثار ناملموس عاشورایی در مجموعه نیاوران برپا می شود

بیژن مقدم مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، در خصوص ویژه برنامه اربعینی این مجموعه اظهار داشت: به منظور گرامیداشت میراث ناملموس عاشورایی در آستانه ایام سوگواری اربعین حسینی، نمایشگاهی با عنوان « روز واقعه » به روایت هنرمندان نقاشی قهوه خانه ای برگزار می کند.

وی افزود: در نمایشگاه «روز واقعه» که عصر امروز ۲۵ مردادماه افتتاح می شود، ۱۶ اثر هنری شامل نقاشی های رنگ روغن و پرده های عاشورایی و درویشی از نقاشان پیشکسوت و هنرمندان جوان نقاشی قهوه خانه ای در معرض دید عموم قرار می گیرد.

مدیر مجموعه نیاوران خاطرنشان کرد: علاقه مندان به هنر نقاشی قهوه خانه ای در این نمایشگاه می توانند آثار هنرمندانی چون محمدرضا حسینی، منصور عباسی، وحید غلام آزاد و نرگس عشقی را به تماشا نشسته و از تازه ترین آثار خلق شده توسط سعید و سهیل مسیبی دیدن کنند.

بیژن مقدم عنوان کرد: همچنین تنها اثر پرده نقاشی عاشورایی مجموعه نیاوران با موضوع واقعه کربلا محفوظ در گنجینه کاخ موزه اختصاصی در معرض نمایش قرار می گیرد؛ این اثر در ابعاد ۱۸۰*۳۱۰ سانتی متر و با تکنیک رنگ روغن بر روی بوم کرباس خلق شده و با توجه به شواهد و مستندات و بر اساس نحوه ترسیم فیگوراتیو و شیوه رنگ گذاری، مربوط به اوایل دوره پهلوی است.

وی گفت: مجموعه نیاوران همزمان با آیین گشایش این نمایشگاه که از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می شود، با ویژه برنامه پرده خوانی عاشورایی با اجرای مرشد ابوالفضل ورمزیار میزبان هنردوستان خواهد بود.

مقدم تصریخ کرد: اجرای زنده پرده عاشورایی توسط سهیل مسیبی در روزهای نمایشگاه و برگزاری نشست های پژوهشی پیرامون موضوع از برنامه های جانبی این رویداد فرهنگی است.

وی عنوان کرد: علاقه مندان می توانند تا چهارم شهریورماه مصادف با اربعین حسینی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از نمایشگاه «روز واقعه» در تالار آبی واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازدید نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه