English

امام جمعه موقت تهران:

پزشکیان تنها فردی بود که در مناظرات انتخاباتی وعده پوچ مالی ارائه نکرد

امام جمعه موقت تهران به مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پزشکیان تنها فردی بود که در مناظرات وعده های پوچ مالی نداد.

پزشکیان تنها فردی بود که در مناظرات انتخاباتی وعده پوچ مالی ارائه نکرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در چهارمین همایش ملی قرض نیکو که با محور الگوی مطلوب تجهیز منابع قرض الحسنه اظهار داشت: در قرآن به فرهنگ قرض الحسنه  در ابعاد مختلف بطور جدی پرداخته شده است.

وی افزود: انسانی که قرض الحسنه پرداخت می کند  در حقیقت مخاطب وی خداوند  و پرداخت ربوی جنگ با خدا است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه  فرهنگ قرض در حیات اسلام و فروپاشی حیات اجتماعی ربوی مورد اهمیت است، بیان کرد: امروز در کشورهایی که  رشد منفی تورم دارند معاملات ربوی در آن برچیده شده است، اگر نظام بانکی درست شود، تورم نیز کنترل می شود.

ابوترابی با ابراز تاسف از وضعیت نظام بانکی کشور، عنوان کرد: حیرت آور است چطور با تورم بالا که می‌تواند هر خسرانی را جبران کند باز بانک های ما با مشکل روبرو هستند.

وی با عنوان اینکه تجربه راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در کشور تجربه موفقی بود، خاطرنشان کرد: در ابتدا احساس میشد این صندوق ها نتوانند حیات پیدا کرده و خدمات ارزشمند ارائه کنند، اما امروز شاهد هستیم که کار بزرگی در پرداخت تسهیلات به افراد نیازمند و قشر ضعیف جامعه کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بانک مرکزی با نگاه منتقدانه به صندوق های قرض الحسنه نتوانسته است زمینه رشد و بالندگی آنها را فراهم کند.

وی گفت: در گذشته خانواده های ضعیف و متوسطه برای خرید خانه کوچک و خودرو از وام قرض الحسنه استفاده می کرد اما امروز برای تامین بخشی از هزینه اجاره یک خانه کوچک از این تسهیلات استفاده می کند که بیانگر عدم رشد منابع است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اکنون فرد با شرمساری برای ۱۰ میلیون و تامین حداقل های زندگی به ما مراجعه می کند؛ چرا نباید بانک مرکزی این صندوق ها را یاری نکندو  میز تخصصی برای برداشتن موانع آنها راه اندازی نشده و به مسئله اول تبدیل نگردد.

وی بیان کرد: اگر بدنبال احیاء فرهنگ قرض الحسنه هستیم، راهی جز مدیریت رشد تورم پیش روی ما نیست و باید آن را مهار کنیم.

امام جمعه موقت تهران به مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه پزشکیان تنها فردی بود که در مناظرات وعده های پوچ مالی نداد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه