English

ماجرای گروگان گیری تاجیکستانی ها در تهران چه بود؟ + فیلم

در چندروز گذشته خبر گروگان گیری اتباع تاجیکی در رسانه ها منتشر شد، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ به تشریح این حادثه پرداخت.

ماجرای گروگان گیری تاجیکستانی ها در تهران چه بود؟ + فیلم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص گروگان‌گیری چهارتبعه تاجیکستانی در تهران اظهارداشت: چند روز پیش یک فقره آدم ربایی و گروگان گیری اتباع تاجیکستان به پلیس آگاهی اعلام شد، بلافاصله همکاران در پلیس مبارزه با جرائم جنایی در محل وقوع جرم حاضر شدند و با پیگیری مجدانه و اقدامات کارآگاهی  و اطلاعاتی نهایتا هویت اصلی آدم رباها و گروگان گیران شناسایی کردند که در اقدامات و پیگیری های بعدی مشخص شد گروگان ها را به سمت غرب تهران بردند و در ویلایی خارج از دید مردم نگهداری می کنند.

وی افزود: بلافاصله همکارانم با همکاری قضائی  به محل اختفای این گروگان ها اعزام شدند، در بررسی های صورت گرفته پس از احراز و اطمینان از حضور  گروگان ها در یک اقدام دقیق و قافلگیرانه تعداد شش نفر گروگانگیران را دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چهار نفر از گروگان ها که چندین روز به سختی زندگی میکردند صحیح و سالم آزادکردند.

سردار گودرزی عنوان کرد: باتوجه به اینکه متهمان در برابر ماموران ما مقاومت کردندهمکارانم با استفاده از قانون بکار گیری سلاح تعداد دو نفر از گروگانگیران را مورد اصابت گلوله قرار دادند

وی در توصیه ای به افرادی که از اتباع  برای حفاظت از ویلاهایشان استفاده می کنند، عنوان کرد: افراد باید برای انتخاب سرایدار دقت کنند چرا که مجرمین بدنبال مکان های خلوت برای انجام اقدامات مجرمانه خود هستند.

یکی از  گروگان های تاجیکی در این خصوص اظهارداشت: روزی که وارد فرودگاه شدیم اعلام کردند که برای شما تاکسی میفرستیم ما را سوار کرده و به ویلایی بردند.

وی افزود:  بخاطر مهاجرت به آمریکا وارد ایران شدیم گفتند بصورت قانونی ویزای ده ساله برای ما از ایران صادر می کنند.

وی بیان کرد:  در این مدت در ده تا خانه ما را جا بجا کردند، چشمان ما را بسته بودند نمی دانم مسلح بودند یا خیر.

یکی دیکر از گروگان ها خاطر نشان مرد: در خواست ۱۵ هزار دلار از خانواده های ما در ازاری آزادی ما کردند، یازده روز در گروگان بودیم.

وی گفت: اگر پول را هم پرداخت میکردیم ما را آزاد نمی کردند

راننده تاکسی که گروگان ها را به ویلا برده بود، عنوان کرد: من از هیچ چیز اطلاع نداشتم و پس از رساندن تاجیک ها دیگر به ویلا نرفتم، به من گفتند کارت تموم شده اگر حرفی در این خصوص بزنید خانوادت را مورد اذیت قرار می دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه