English

جلوگیری از تضییع ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حقوق بیت‌المال/ حکم قطعی پرونده صادر شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی از بیت‌المال خبر داد و گفت: با اقدامات قضایی فوق‌العاده، مدیریت دادگستری استان و مساعدت‌های ریاست قوه قضاییه و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری از تضییع افزون بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بیت‌المال جلوگیری شد.

جلوگیری از تضییع ۲۰۰۰ میلیارد تومانی حقوق بیت‌المال/ حکم قطعی پرونده صادر شد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، فردی با عنوان یک شرکت پیمانکاری با جعل مدارک و گواهی‌های فعالیت اقدام به اخذ رتبه و درجه عالی مبادرت به انعقاد قرارداد‌های متعدد پیمانکاری با نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی در سطح کشور می‌کرد. این فرد در یک مورد در سال ۹۵ قراردادی با سازمان جهاد کشاورزی وقت در پروژه اراضی کرم‌آباد و در موارد دیگر با شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی منعقد کرده بود.

عتباتی در این‌باره گفت: شرکت مورد تاسیس این فرد با سوء‌استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی، ارائه اسناد مجعول و صورت وضعیت‌های خلاف واقع، تبانی و زد و بند با چند تن از کارشناسان و پرداخت رشوه، اقدام به تنظیم این قرارداد‌ها کرده بود. 

وی افزود: از دیگر اتهامات این فرد خیانت در امانت از طریق خارج کردن لوله‌ها و اتصالات و لوازم جانبی که سازمان جهاد کشاورزی برای استفاده در پروژه خریداری کرده بود، بدون اطلاع و هماهنگی از محیط کارگاهی است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: با اطلاع دستگاه قضایی استان از این سوء‌جریان پرونده تعقیب کیفری برای کلیه عوامل دخیل از جمله پیمانکار، کارشناسان و مسئولان وقت تشکیل و با اقدامات قضایی فوق‌ضالعاده مدیریت دادگستری استان و مساعدت‌های ریاست قوه قضاییه و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری از تضییع بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بیت‌المال جلوگیری و در خصوص پرونده کیفری نیز پس از انجام تحقیقات مقدماتی لازم و بازداشت کلیه عوامل دخیل در موضوع، پرونده امر پس از طی مراحل رسیدگی، حکم قطعی محکومیت متهم اصلی در دادگاه تجدیدنظر استان صادر شد.

عتباتی گفت: فرد مذکور که جرایمی همچون کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت و استفاده از اوراق مجعول انجام داده بود در مورد این جرائم ارتکابی به حبس، جزای نقدی و جبران خسارات وارده به بیت‌المال محکوم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه