English

عصر طلایی آموزش عالی در انگلیس رو به پایان است

رئیس سازمان دیده‌بان دانشگاه‌ها در انگلیس گفت: عصر طلایی آموزش عالی در این کشور ممکن است به پایان برسد و همه گزینه‌ها باید روی میز باشد؛ زیرا بحران بودجه پیش روی این بخش مهم است.

عصر طلایی آموزش عالی در انگلیس رو به پایان است
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از گاردین، دیوید بهان رئیس موقت دفتر دانشجویان (OFS) گفت که افزایش هزینه‌های تحصیل و لغو محدودیت‌های ویزا برای دانشجویان بین المللی می‌تواند به احیای موسسات آموزش عالی درگیر کمک کند.

وی ادامه داد: پاندمی کووید ۱۹ ، تأثیر خروج از اتحادیه اروپا از عوامل موثر در رکود آموزش عالی در دانشگاه‌های انگلیس هستند. ما با بحران هزینه زندگی، افزایش هزینه بازنشستگی و کاهش تعداد دانشجویان بین‌المللی مواجه بوده‌ایم. 

او گفت: این مهم است که دانشگاه‌ها در استراتژی‌های مالی میان‌مدت خود تجدیدنظر کنند. چراکه آنها دیگر نمی‌توانند به همین سادگی به حیات خود ادامه دهند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت باید به افزایش شهریه‌ها یا رفع محدودیت‌های ویزای تحصیلات تکمیلی توجه کند، گفت: «اگر می‌خواهیم این خطرات را برای این بخش کاهش دهیم، باید همه این احتمالات را در زمانی که به تخصیص بودجه نزدیک می‌شویم نگاه کنیم. در اکتبر، با نزدیک شدن به بررسی هزینه‌ها، باید گزینه‌های موجود برای تضمین پایداری مالی این بخش را در نظر گرفت.»

در این میان، روسای دانشگاه‌های انگلیس هم خواهان افزایش شهریه سالانه دانشجویان داخلی با توجه به افزایش تورم برای کمک به مؤسساتی هستند که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند. دولت قبلی انگلیس سقف شهریه دانشگاه در انگلیس را در سال ۲۰۱۲ به ۹۰۰۰ پوند در سال افزایش داد، اما از سال ۲۰۱۷ این سقف به ۹۲۵۰ پوند افزایش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه