English

تصادفات زائران اربعینی ۶ درصد کاهش یافت/ خواب آلودگی در راس دلایل تصادفات قرار دارد

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: علیرغم افزایش حجم تردد، شاهد کاهش ۶ درصدی تصادفات فوتی در طرح اربعین امسال نسبت به سال گذشته هستیم.

تصادفات زائران اربعینی ۶ درصد کاهش یافت/ خواب آلودگی در راس دلایل تصادفات قرار دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص تردد زائران اربعین حسینی و اقدامات پلیس راهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین آمارها، از مجموع سه میلیون و ۴۵۸ هزار زائری که برای زیارت عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌اند، حدود ۶۱ درصد معادل دو میلیون و ۱۰۱ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند، این در حالی است که یک میلیون و ۳۵۷ هزار زائر دیگر، معادل ۳۹ درصد از کل زائران، همچنان در عراق حضور دارند و انتظار می‌رود تا پایان ماه صفر به کشور بازگردند که روزانه حدود 300 هزار نفر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد زائران، حجم تردد وسایل نقلیه نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است،  تاکنون بیش از 50 میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها تردد کرده‌اند که این میزان در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور فراجا با عنوان اینکه علیرغم افزایش حجم تردد، شاهد کاهش 6 درصدی تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته هستیم، گفت: البته همچنان شاهد وقوع برخی تصادفات جرحی و فوتی بوده‌ایم که دلایل اصلی این تصادفات، خستگی و خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: پلیس راهور در طول این ایام تلاش کرده است تا با اتخاذ تمهیدات ویژه، امنیت و روان‌سازی ترافیک را در محورهای مواصلاتی تأمین کند، برخی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته شامل افزایش نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی

دو هزارو ۳۱۱دستگاه اتوبوس دارای نقص فنی شناسایی و به سازمان راهداری معرفی شدند، هزارو ۶۲۳ راننده پرخطر اتوبوس شناسایی و اعمال قانون شدند.

وی افزود: همچنین ۲۳هزارو ۷۲۶ صورت وضعیت برای اتوبوس هایی که به سمت مرز حرکت کرده اند صادر شده است،  مهران با 65 درصد بیشترین تردد اتوبوس را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه دو هزارو ۷۵۰ دستگاه خودروی پارک شده در محل نا مناسب به پارکینگ ها منتقل شده اند و برای مالکین پیامک ارسال شده است، عنوان کرد: گشت‌های خودرویی و راه‌اندازی ایستگاه‌های خدمات‌رسانی پلیس راهور در طول مسیر حرکت بازگشت زوار آماده خدمات رسانی است .

رئیس پلیس راهور افزود: با توجه به حجم بالای تردد و خستگی ناشی از سفر، از تمامی زائران عزیز تقاضا داریم نکات ایمنی را جدی گرفته و با پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند، 

سردار حسینی با عنوان اینکه خسته در راس عوامل تصادفات حادثه ساز است، بیان کرد: از این رو از تمامی رانندگان می‌خواهم سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز خودداری کنند و تمامی رانندگان موظف هستند قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و زائرانی که هنوز به کشور بازنگشته‌اند، برنامه‌ریزی دقیق برای سفر بازگشت داشته باشند و از عجله و شتاب خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به حجم بالای تردد زائران اربعین، پلیس راهور با تمام توان در جهت تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران تلاش کرده است اما موفقیت در این امر مستلزم همکاری و مشارکت تمامی زائران است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه