English

وزیر آموزش و پرورش:

کوچکترین مشکل در آموزش و پرورش می تواند به یک بحران در کشور تبدیل شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به وجود موضوع نفوذ و هجمه دشمنان کوچکترین مشکل در آموزش و پرورش می تواند به یک بحران در کشور تبدیل شود.

کوچکترین مشکل در آموزش و پرورش می تواند به یک بحران در کشور تبدیل شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در همایش استانداران که در وزارت کشور برگزار شد در خصوص تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار داشت: استانداران رهبران و راهوران اصلی تعلیم و تربیت در استان‌ها هستند و نیازمند حمایت همه جانبه آنها است.

وی افزود: بالاترین نعمتی که خدا به بشر عنایت کرده نعمت خواندن، نوشتن و یادگیری است و بالاترین نعمت که به بنده خود سپرده ، نعمت معلمی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در هیچ جامعه ای مسیری ارزان تر، بهتر و پایدار تر برای رسیدن به توسعه و تمدن جز یادگیری وجود ندارد، هیچ سرمایه گذاری بهتر و ارزانتر توجه تعلیم و تربیت وجود ندارد.

کاظمی عنوان کرد: اگر عمیق به این موضوع ورود پیدا کنیم درمیابیم که تمام بحران و آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که با آن روبرو هستیم ناشی از غفلت در حوزه تعلیم تربیت است، نه در گفتار بلکه در عمل شکل نگرفته است.

وی افزود: امروز تمام آسیب هایی که تولید شده و هزینه سرسام آور برای مرتفع کردن آن خرج می کنیم بدلیل غفلت، کوچک انگاری نظام تعلیم و تربیت است.

کاظمی بیان کرد: شوراهای مختلفی در کشور وجود دارد که رئیس آن رئیس جمهور است اما شاهد این هستیم که در  شورای آموزش پرورش رئیس جمهور حضور پیدا نمی کند که این خود یک پیام است.

 

بیشتر بخوانید:

همایش استانداران سراسر کشور

 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرامین رهبری در حوزه تعلیم و تربیت بی نظیر است، اگر این اتفاق افتاده و مشکلاتی وجود دارد راه حل برون رفت از این وضعیت این است که در گفتار و رفتار باید به آن توجه شود.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش نزدیک ترین فصل بین دولت و مردم است  و کوچکترین مسئله در آن می تواند به بحران تبدیل شود.

کاظمی گفت: در آموزش و پرورش اقیانوسی از مشکلات وجود دارد و باید  کمک شود  در آستانه بزرگترین پروژه ملی کشور است همگان برای انجام با آرامش آن کمک کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با  عنوان اینکه کمبود نیرو و فضای آموزشی و کمبود اعتبارات از جمله مشکلات موجود است، افزود: با توجه به موضوع نفوذ  که در این حوزه وجود دارد و دشمن می تواند  کوچکترین مشکلات را به بحران تبدیل کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه فضا جامعه را مدیریت می کنیم ،حتی برای رفع مشکلات یک کلاس حساسیت بالایی داریم، عنوان کرد: امسال ۸۰ هزار نیروی ورودی داریم.

وی با بیان اینکه استانداران حضور در آموزش و پرورش را در برنامه خود قرار دهند، گفت: این حضور بزرگداشت فرد نیست، بلکه بزرگداشت تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ۸ هزار کلاس درس و بیش از هزار  پروژه در آموزش و پرورش به بهره برداری می رسد.

وی عنوان کرد: بازگشایی دو بعد دارد که یکی سخت افزاری است مانند مدارس، معلم و کتاب و دیگری بعد روانی است که ما در این بعد کمتر کارکردیم، اگر بنا است یک بازگشایی درستی داشته باشیم ارزش توجه به آن بیشتر  از سخت افزاری است.

کاظمی عنوان کرد: ایجاد فضای خوبی که در بین سه ضلع معلم دانش آموزان و خانواده داشته باشد سبب می شود آغازی با آرامش بیشتری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: ۳۰ هزار معلم بازنشسته برای همکاری مجدد اعلام آمادگی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه