English

به مناسب روز داروساز؛

از شش دارو جدید تولید داخلی رونمایی شد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از شش دارو جدید تولید داخلی که عمده آن‌ها تخصصی بوده و داروهای ضدسرطان است، رونمایی شد.

از شش دارو جدید تولید داخلی رونمایی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو با تبریک روز داروساز، اظهارکرد: در سال‌های گذشته این آیین با حضور وزیر بهداشت برگزار می‌شد که امسال به دلیل تقارن با تکریم معارفه وزرای جدید و سابق و همچنین دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب این کار محقق نشد.

وی با عنوان اینکه در سال‌های اخیر کارهای خوبی در بخش‌های مختلف این سازمان صورت گرفته که  مگر با همراهی همکاران و فعالان حوزه داروسازی میسر نمی‌شد، اظهار کرد: برخی اظهارنظرهایی درباره غذا و دارو و رسیدن به  وضعیت ایدآل عنوان می‌کنند، من نیز پیش از حضور در عرصه‌های مختلف بخش سازمان غذا و دارو همین نظرات را نیز داشتم، اما نکته این است که اختلاف است بین کاری که باید انجام شود و می‌شود انجام داد.

محمدی خاطرنشان کرد: اگرچه محقق نمی‌شود، اما آرزو دارم همه منتقدین یک‌بار در مسئولیت قرار گیرند تا شرایط اجرایی را متوجه شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف مدیریتی تجربه دارم، تصریح کرد: پیچیده‌ترین و سخت‌ترین حوزه مدیریتی من در بخش غذا و دارو بود به‌ویژه اینکه این مسئولیت را در زمان کرونا برعهده گرفتم.

رئیس سازمان غذا و دارو یکی از چالش‌های بزرگ چند دهه اخیر  پرداخت حق فنی بود که چند دهه تلاش شد حق فنی داروخانه‌ها پرداخت نشود، گفت:  این حق پایین‌ترین حقی است که افراد متخصص در کشور دریافت می‌کنند. خدا را شکر در بودجه ۱۴۰۳ این حق نهادینه و در برنامه پنج ساله پیشرفت نیز نهایی شد و نوید خوبی برای همکاران داروساز است. 

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: افرادی بودند که داروخانه را به ارث می‌بردند، ولی تخصص نداشتند. در قانون نیز مطرح شده بود می‌توان داروخانه را به ارث برد که هفته گذشته رأی دیوان ابطال شد. 

وی از ورود چهار محصول دانش‌بنیان بر مبنای سلول و بافت به فارماکوپه دارویی خبر داد و گفت: ما سال‌هاست روی سلول‌درمانی و ژن درمانی کار می‌کنیم، ولی داروهای تولیدی وارد فارماکوپه دارویی نشده بود که چهار  دارو پس از اخذ مجوزها وارد فارناکوپه دهرویی کشور می‌شود. 

محمدی تصریح کرد: ما جزو معدود کشورهایی هستیم که سلول و بافت را به دارو تبدیل کرده‌ایم. جذب نیروی انسانی ما نیز به سمت جذب نخبگان رفته و ساختمان جدید غذا و دارو نیز خریداری شده است. 

وی با اشاره به اینکه ۳۰ دانشکده با ۱۳ هزار دانشجو در حال فعالیت و  تحصیل هستند، گفت: این دانشکده‌ها ۳۳ هزار داروساز تقدیم کشور کرده‌اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه