English

محسنی اژه‌ای در نشست مشترک مقامات قوه قضائیه و دولت:

خدمت رسانی به مردم باید نقطه مشترک تمام سلیقه ها در قوای مختلف باشد

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: باید به رغم وجود اختلاف سلایق، با همدلی و همگرایی و هم‌افزایی، امور کشور و مردم را به پیش ببریم و از مشغول شدن به حواشی، جداً اجتناب و احتراز کنیم.

خدمت رسانی به مردم باید نقطه مشترک تمام سلیقه ها در قوای مختلف باشد
به گزارش خبرگزاری موج

، محسنی اژه‌ای در نشست مشترک مقامات قوه قضائیه و دولت تاکید کرد: بیش از ۴۵ سال و به عبارتی حدود نیم قرن از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، فلذا سزاوار نیست امروز دیگر نتوانیم با تجربیات گران‌سنگی که اندوخته‌ایم بر اختلاف سلایق و نظرات که امری طبیعی و مرسوم است، چیره و غالب شویم

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید به رغم وجود اختلاف سلایق، با همدلی و همگرایی و هم‌افزایی، امور کشور و مردم را به پیش ببریم و از مشغول شدن به حواشی، جداً اجتناب و احتراز کنیم

وی افزود: اختلاف در سلیقه و تفاوت نظرات در وجوه و امور مختلف، امری طبیعی است؛ مهم آن است که ما بتوانیم با تکیه و تاکید بر وجوه اشتراکی، بارهای بر زمین مانده را به دوش بکشیم و لحظه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم و حرکت در مسیر تعالی کشور و رفع مشکلات درنگ و تعلل نکنیم

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان ساخت: ما امروز حاکمیت داریم؛ ما فقط واعظ نیستیم که نصیحت کنیم؛ ما مسئولیت حاکمیتی داریم و نمی‌توانیم نسبت به دنیا و آخرت مردم بی‌تفاوت باشیم، نظام جمهوری اسلامی هم نسبت به دنیا و هم آخرت مردم مسئول است

وی تاکید کرد: رویکرد ما در قبال عضوی از جامعه که خطایی از او سر زده و هدفش عناد و دشمنی نیست، باید رویکردی اصلاح‌مدارانه و جذب‌کننده باشد 

 گفتنی است که همزمان با هفته دولت و آغاز به کار دولت چهاردهم، نشست مشترک مسئولان عالی قضایی و هیئت دولت، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای و مسعود پزشکیان رؤسای دو قوه و مسئولان عالی‌رتبه قوای قضائیه و مجریه در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این نشست مشترک، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر و رئیسی و همچنین تبریک آغاز به کار دولت چهاردهم، اظهار کرد: برای دولت چهاردهم آرزوی توفیق دارم؛ حقیقتاً از آقای پزشکیان به جهات گوناگون به ویژه از حیث تاکیدات‌شان درخصوص ضرورت پایبندی به قانون و سیاست‌های کلی ابلاغی و برنامه هفتم، کمال تشکر و قدردانی را دارم. 

رئیس قوه قضائیه در ادامه ضمن تبیین و تشریح ابعاد مختلف مقوله عدالت بیان داشت: خوشبختانه رئیس‌جمهور اعتقاد راسخی به مقوله تحقق عدالت در شئون مختلف دارند و و این امر بسیار حائز اهمیت است. باید توجه داشت که یکی از مأموریت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی، استقرار تمام و کمال عدالت اجتماعی می‌باشد. ما در این زمینه به کار و تلاش بیشتر نیاز داریم. بدون‌تردید تحقق تمام و کمال عدالت اجتماعی نیازمند ساختار، قانون و اجرا و مجری عادل و عادلانه است. 

رئیس دستگاه قضا در ادامه بر ضرورت همگرایی و هم‌افزایی هر چه بیشتر ارکان و قوای کشور جهت پیشبرد امور مردم تاکید کرد و درهمین راستا گفت:بیش از ۴۵ سال و به عبارتیحدود نیم قرن از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، فلذا سزاوار نیست امروز دیگر نتوانیم با تجربیات گران‌سنگی که اندوخته‌ایم بر اختلاف سلایق و نظرات که امری طبیعی و مرسوم است، چیره و غالب شویم. باید به رغم وجود اختلاف سلایق، با همدلی و همگرایی و هم‌افزایی، امور کشور و مردم را به پیش ببریم و از مشغول شدن به حواشی، جداً اجتناب و احتراز کنیم. 

رئیس عدلیه افزود: اختلاف در سلیقه و تفاوت نظرات در وجوه و امور مختلف، امری طبیعی است؛ مهم آن است که ما بتوانیم با تکیه و تاکید بر وجوه اشتراکی، بارهای بر زمین مانده را به دوش بکشیم و لحظه‌ای در خدمت‌رسانی به مردم و حرکت در مسیر تعالی کشور و رفع مشکلات درنگ و تعلل نکنیم.   

رئیس عدلیه تاکید کرد: ما امروز حاکمیت داریم؛ ما فقط واعظ نیستیم که نصیحت کنیم؛ ما مسئولیت حاکمیتی داریم و نمی‌توانیم نسبت به دنیا و آخرت مردم بی‌تفاوت باشیم.نظام جمهوری اسلامی هم نسبت به دنیا و هم آخرت مردم مسئول است؛ ما باید برای مردم، زندگانی و دنیایی آباد و عزتمندانه و شرافتمندانه ایجاد کنیم و متعاقب آن، از ارزش‌های الهی و دینی نیز با جدیت پاسداری کنیم و با ظلم و ظالمین و فساد و مفسدین، مبارزه‌ای مجدانه و پیگیرانه داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اهمیت نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: نظام ما نظامی مردم‌محور است و این نظام در برهه‌های مختلف، با اتکاء به مردم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرشار مردمی توانسته است بر مشکلات و موانع گوناگون غلبه پیدا کند. در شرایط فعلی و مقطع کنونی نیز ما باید مردمی بودن را هر چه بیشتر و افزون‌تر در نوع حکمرانی خود پیاده کنیم؛ برای تحقق این منظور، ضروری است به مردم و افکار آنان احترام بگذاریم و از ظرفیت‌های مردمی، به طور کامل و جامع بهره بگیریم و میان خطاهایی که احیاناً از ناحیه آنها سرمی‌زند با دشمنی دشمنان و عِناد عَنودان، تمایز و تفاوت قائل شویم. قطعاً باید میان خطایی که از ناحیه عضوی از جامعه سر می‌زند با اقدامات عناصری که در مقابل آرمان‌های کشور ایستاده‌اند، تمایز و تفکیک قائل شد و با این دو مقوله، بصورت یکسان برخورد نکرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه