English

در دویست و پنجاه و هشتمین صحن شورای شهر چه گذشت:

شهردار تهران ملزم به پاسخگویی به شورای شهر شد

در دویست و پنجاه و هشتمین صحن شورای شهر با پرسش یکی از اعضا شهردار تهران ملزم به پاسخگویی به شورای شهر شد.

شهردار تهران ملزم به پاسخگویی به شورای شهر شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سوده نجفی عضو شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از جلسه در خصوص برخی وعده های عمل نشده شهردار تهران، اظهار داشت: یکی از این وعده ها در خصوص ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکونی در شهرک ها است که عملیات آن چند رو پیش از ثبت نام برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده بود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی آن روند خوبی ندارد، افزود: ایشان پس از ناکامی و  انصراف در انتخابات این پروژه به یک  وعده خلاف واقع به شهروندان  تبدیل شده و شفاف سازی نشده است.

عضو شورای شهر طی سوالی مطرح کرد و گفت: شهردار باید در خصوص این مورد و موارد دیگر پاسخگو باشد.

نجفی با بیان اینکه این سوال سومین و یا چهارمین سوال شورا از شهرداری است، خاطرنشان کرد: شهردار موظف است طی ۱۰ روز کاری نسبت به پاسخگویی در خصوص این سوال اقدام کنند.

 

بیشتر بخوانید:

راهکارهای برون رفت از مشکلات شهر تهران عملی است

 

موانعی برای پاسخگو شدن زاکانی پیش روی شورا است

مهدی اقراریان عضور شورای شهر نیز در این جلسه نیز اظهار داشت: این سومین و چهارمین سوال است که شورای شهر از شهردار تهران دارد، اظهارداشت: در این دوره در طرح سوال از شهردار بدون تعارف عمل کرده استو سعی شده شهرداری را که کمتر تمایل به پاسخگویی است را پاسخگویی کنیم.

وی با عنوان اینکه ما برای پاسخگو کردن آقای زاکانی با موانعی و چالش هایی روبرو هستیم ، افزود: اگر لازم شود در خصوص این موانع، مشکلات و برخی حمایت ها را با مردم تهران درمیان خواهم گذاشت.

شهردار باید بداند که نمی‌تواند مستقلا و بدون در نظر گرفتن اهداف شورا عمل کند، خاطرنشان کرد: عملکرد درست و غلط ایشان در روند رضایتمندی مردم نسبت به شورا موثر است.

اقراریان با عنوان اینکه امروز در رسانه ها لقب «سلطان وعده های بی سرانجام» به شهردار تهران می دهند، بیان کرد: این ادبیات به شورا ضربه وارد خواهد کرد و میتواند برای ما مشکل آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه ظاهرا ایشان گوش شنوا ندارد و اهداف و دغدغه های خود را دارد، تصریح کرد: سودای سیاست و حضور در انتخابات ریاست جمهوری منتج به حرف ها و سخنانی شد که نباید آن را فراموش کرد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه مفهومی در ادبیات ما وجود دارد که به آن وعده سرخرمن می گویند که به وعده هایی کفته می‌شود که تنها گفته می شود و به آن عمل نمی شود، گفت: باید مراقبت کنیم که در فضای سیاسی کشور با افرادی روبرو نباشیم که در ایام انتخابات بیایند وعده سر خرمن دهند و فکر کنند که جامعه فراموش می کند.

رئیس کمیته حقوقی شورا با بیان اینکه لایحه انحلال سازمان یادمان سازه به ما ارسال شد اما جابجایی صورت گفت که باید دلیل آن اعلام شود، گفت: باید تطابق قانونی انتصاب سرپرست های سازمان ها انجام شود. آقای صادق زاده به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری منصوب شده است. در بوستان ولایت قرار شد طرح ها به ما اعلام شود اما انتصاب صورت گرفته است.

 

 

 حصار کشی بوستان های تهران سبب نگرانی مردم شده است

ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر نیز بیان کرد: تعداد بوستان های حصارکشی شده در بوستان ها واقعاً زیاد شده است و شاهد نگرانی هایی از سوی مردم و دوستداران محیط زیست هستیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه ممکن است برخی از این حصارکشی ها دلایل قابل قبولی داشته باشد، بیان کرد: مردم ما همچون مارگزیده ای هستند که از ریسمان سیاه و سفید وحشت دارند و برخی هجمه ها در فضای مجازی نیز به این موضوع دامن می زند.

امانی با بیان اینکه استفاده از فضای بوستان ها و جنب آنها برای اجرای طرح های تاسیساتی و زیرساخت های مترو قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: شاهد آن هستیم که بخش عظیمی از بوستان لاله گودبردای شده که مخزن آب نصب شود و دوباره پوشانده شده تا چمن روی آن کاشته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری باید تعداد و نام بوستان هایی که حصار کشی شده اند را اعلام کند و علت حصارکشی و نوع پروژه ها، تعداد درختان جابجا شده با ذکر تاریخ و محل کاشت آنها، زمان بندی پایان پروژه ها و جمع آوری حصارها را بازگو شود تا به شهروندان اطلاع رسانی گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه