English

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش:

سهم مدارس دولتی از رتبه های برتر کنکور افزایش یافت

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: در کنکور سال جاری شاهد آن هستیم که سهم مدارس دولتی از رتبه های برتر کنکور افزایش یافته است.

سهم مدارس دولتی از رتبه های برتر کنکور افزایش یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، محسن زارعی رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: در راستای اصل شفافیت و اصحاب رسانه که بعنوان امین مردم هستند  نتایج گفته  شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء کار آموزش و پرورش مورد تاکید رئیس جمهور فقید بود، افزود: آزمون ها در سلامت کامل انجام شد 

 زارعی گفت:گفت: با توجه به سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت، شهدای خدمت و به تعویق افتادن امتحانات نهایی، طراحان سوالات ۱۲ روز در قرنطینه ماندند.

وی با تشکر از دستگاه های مختلف نظامی و امنیتی برای برگزاری هرچه بهتر امتحانات نهایی عنوان کرد:  فعالیت پلیس فتا، فراجا و دستگاه های امنیتی سبب شد منتشر کنندگان اخبارهای کذب شناسایی و برخورد شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش عنوان کرد: در راستای برگزاری این آموزش ها در وزارتخانه ها شش کارگروه تشکیل شد.

زارعی خاطرنشان کرد: آنچه که داده ها نشان  می دهد، پایه دهم عملکرد بهتری نسبت به دیگر پایه ها داشته است در صورتی که نظر  بسیاری از منتقدین  بلعکس آن بوده است.

وی در خصوص عملکرد جنسیتی دانش آموزان، عنوان کرد: در آمارها نشان می‌دهد که دانش آموزان دختر عملکرد بهتری نسبت به پسران داشته است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش عنوان کرد: در بین رتبه های یک تا ۱۰ کنکور شاهد این هستیم که کرسی های مدارس دولتی افزایش پیدا کرده و از ۳۰ نفر سه دروس پایه ۲۵ مورد آن سهم دانش آموزان دولتی شده است.

وی عنوان کرد: در خرداد ماه سال جاری حدود ۵۰ هزار دبیر تخصصی در فرایند تصحیح مشارکت داشتند و حدود ۶۰۲۹ حوزه اجرا درگیر برگزاری آزمون بودند. 

زارعی خاطرنشان کرد: در کل کشور حدود ۱۴ هزار حوزه اجرا در کل کشور  فعال بودند، همچنین حدود ۶۶۷ حوزه تصحیح در کشور امر تصحیح را پیگیری می کردند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش بیان کرد:  کار تصحیح صرفا در حوزه‌های تصحیح انجام نمی‌شد و در مدارسی که همکاران مشغول تدریس بودند نیز می‌توانستند کار را انجام دهند زیرا تصحیح الکترونیکی بوده و هیچ معلمی تصحیح اوراق دانش آموزان استان خود را انجام نمی‌داد.

زارعی افزود: طراحی سوال برای بیش از ۱۱۳ عنوان درس با ۶۰ میلیون پاسخ‌برگ صورت گرفت تا در ۶ هزار و ۲۹ حوزه اجرا درگیر برگزاری آزمون برگزار شود.

وی تصریح کرد: ۱۸ میلیون و ۵۲۰ هزار «نفر - درس» به تفکیک پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم سه رشته اصلی تجربی، ریاضی و علوم انسانی در آزمون‌های نهایی شرکت کردند که میانگین معدل نتایج در پایه‌های دهم تجربی ۱۲.۶۴، یازدهم تجربی ۱۱.۵۲ و دوازدهم تجربی ۱۲ شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه