English

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:

آیین نامه ای برای ارتقای مدرسه عادی دولتی تصویب شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت:برخی از مدارس متنوع را کاهش دادیم تا کیفیت مدارس دولتی عادی افزایش یابد و آیین‌نامه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد تا به ارتقای مدرسه عادی دولتی کمک کند.

آیین نامه ای برای ارتقای مدرسه عادی دولتی تصویب شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، محمدمهدی کاظمی در نشست خبری که امروز برگزار شد، با بیان اینکه موضوع آموزش و ارتقاء آن امری فرآیندی بوده و باید از دوره متوسط اول و یا پیش از آن در دوره ابتدایی آغاز شود، اظهار داشت: در این راستا باید در دوره اول متوسطه  سنجش ملی از یادگیری دانش آموزان انجام شود که در این راستا سال 1402 ارزیابی از سه میلیون دانش آموز در قالب طرح دستاوردهای یادگیری صورت گرفت که طبق نتایج به دست آمده برنامه‌ریزی مناسب انجام شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی تنها برای دانش آموزان نبود بلکه برای توانمندسازی معلمان دوره اول متوسطه در دروس ریاضی، علوم تجربی و عربی نیز کارهایی صورت گرفت، افزود: در حال تلاش برای تسری آن به دوره دوم متوسطه نیز هستیم.

کاظمی با عنوان اینکه در سال جاری با شیوه متفاوتی در برگزاری امتحانات نهایی روبرو بودیم، گفت: در ابتدا با افت میانگین نمرات روبرو بودیم ، در گام نخست تفکیک نمرات دانش آموزان در هر استان صورت گرفت و بعد از آن نظارت بالینی را به عنوان یکی از رویکردها در نظر گرفته شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تصریح کرد:  یکی از اقدامات پیش از برگزاری آزمون‌های نهایی طراحی الگوی استاندارد و ابلاغ به دانش آموزان و معلمان بود، این کار در اردیبهشت ماه صورت گرفت و سبب گردید  دانش آموزان  با شیوه امتحانات آشنا شوند.

وی به طرح همیار معلم  اشاره کرد و گفت: این طرح از جمله اقداماتی بود که در ۷۰ درصد دبیرستان‌ها اجرایی گردید، در راستای این طرح دانش آموزان به عنوان یاری همیاران معلم در آموزش و ارزشیابی شرکت کردند که تاثر مثبتی در یادگیری آنها داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به  جشنواره الگوی برتر تدریس که هرساله اجرا می شود، عنوان کرد: این جشنواره امسال متناسب با ارزشیابی بهبود فرآیند تدریس معلمان  انجام شده است.

کاظمی به تنوع مدارس اشاره کرد و افزود: براساس شورای عالی ما ۲ نوع مدرسه دولتی و غیر دولتی داریم که مدارس دولتی هم انواع دارد بنابراین باید کاهش تنوع مدارس را داشته باشیم البته در توسعه سعی کردیم این امر را متوقف کنیم، برخی از مدارس متنوع را کاهش دادیم تا کیفیت مدارس دولتی عادی افزایش یابد و آیین‌نامه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد تا به ارتقای مدرسه عادی دولتی کمک کند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما توانمندسازی معلمان امسال ماست، بخشنامه به استان‌ها ابلاغ و اجرایی سازی این دوره‌ها از قم آغاز شده‌ است. این برنامه‌ها با اولویت دروسی که در امتحانات نهایی عملکرد پایین‌تری را داشته اند، انجام می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه