English

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

شروط تحصیلی و اشتغال همزمان از دریافت مجوز بومگردی حذف شد

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: در گذشته برخی شروط تحصیلی و اشتغال همزمان برای دریافت مجوز بومگردی وجود داشت که این موارد حذف شد.

شروط تحصیلی و اشتغال همزمان از دریافت مجوز بومگردی حذف شد

یحیی نقی زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص فعالیت های بومگردی در کشور، اظهار داشت: به دلیل نوع خدمات خاصی که در بومگردی ها به گردشگران ارائه می شود و بر اساس  جغرافیا و بوم های مختلف از تزئینات و شرایط اقلیمی  مختلف برخوردار هستند، مورد نظر گردشگران خاص قرار میگیرند.

وی با عنوان اینکه در سال های اخیر در دنیا و به تبع آن در ایران نیز مورد استقبال خوبی قرار گرفته است، افزود: این بومگردی ها حدود ۱۰ سال است که در کشور راه اندازی شده و در این مدت برای ۳ هزار و ۳۲۰ بومگردی مجوز صارد شده  و در سراسر کشور  خدماتی از جمله  اقامتی و موضوعات فرهنگی مانند معرفی آداب، رسوم، صنایع دستی، پوشش و سوغاتی منطقه مورد فعالیت ارائه می کنند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بیان کرد: بیشترین بومگردی فعالی در حال حاضر استان مازندران با ۵۶۲ بومگردی، اصفهان با ۳۲۳ مورد، گیلان ۲۸۴ مورد خراسان رضوی ۲۴۰ مورد و استان های گلستان و فارس در جایگاه های بعدی قرار دارند.

نقی زاده با اشاره به شرایط افرادی که میتوانند این مجوز را دریافت کنند، خاطر نشان کرد: همه افرادی که دارای شرایط هستند می توانند با مراجع به درگاه ملی مجوزها مدارک خود را بارگذاری کنند و در صورت حائز شرایط بودن مجوز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مواردی که درگذشته بود و دریافت مجوز را برای بسیاری از افراد دشوار می کرد اصلاح شده است، تصریح کرد: از جمله آن می توان به شرایط تحصیلی و اشتغال همزمان فرد در جای دیگر اشاره کرد که در حال حاضر این محدودیت ها برداشته شده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: با توجه به اینکه این نوع خدمات در بوم های عشایری، روستایی و محلی صورت میگیرد لذا سخت گیری ها هتل ها در بازنگری های جدید از بومگردی ها کسر شده است.

نقی زاده با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به واسطه شرایط خاص و زودبازده بودن در درآمد مورد توجه دولت نیز بوده است، اظهار کرد: به همین دلیل در حوزه حامل های انرژی آنها با تعرفه صنعتی اعمال شده و گاز نیز با تعرفه خدماتی که پایینترین تعرفه است محاسبه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه